کد خبر 1144371
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ایران چم نوشت: اندیشکده چینی SCSPI در گزارشی به بحث استفاده آمریکا از هواپیماهای غیرنظامی برای جاسوسی در مناطق نزدیک به چین از جمله دریای چین جنوبی، دریای چین شرقی و دریای زرد می پردازد.

این پروازها عمدتا توسط هواپیماهای جت تجاری که به سیستم‌های ویژه شناسایی، عکس‌برداری و جمع‌آوری سیگنال‌های الکترونیکی مجهز شده است، انجام می‌شود.

هواپیماهای ساخت شرکت بمباردیر از جمله گزینه‌های مناسب برای این عملیات‌ها هستند که در حجم زیادی در این عملیات‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کارشناسان این اندیشکده چینی اعتقاد دارند که استفاده از پرنده‌های تجاری شرکت‌های خصوصی برای این نوع عملیات‌های خصوصا در مناطقی که خاکستری نامیده می‌شود و به نوعی مورد حساسیت چین است، گزینه بهتری نسبت به هواپیماهای رسمی شناسایی ارتش آمریکا بوده و حساسیت‌های کمتری را نیز به وجود می‌آورد.

گشت دریایی، هدف‌یابی و جمع‌آوری و شنود مکالمات و سیگنال‌ها به طور کل وظایف این پرنده‌ها به حساب می‌آید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ڪیان IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 1
    با جت‌های تجاری فالڪن۲۰ اگه اشتباه نڪنم جاسوسی‌شونو میڪنن. ..
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 0
    چه تضمینی وجود دارد که آمریکا از این راه برای جاسوسی از ایران استفاده نکند؟!!! . حتما مسئولین امنیتی و نظامی و پدافند هوائی کشور خیلی باید مواظب پروازهای عبوری از مناطق مختلف کشورمان باشند.هواپیماهائی که مبادی حرکتی آنها از کشورهای تحت نفوذ آمریکا می باشد . مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس