امروزه تقریبا تمام مردم جهان با بازی های ویدیویی و صنعت گیم آشنایی دارند و بسیاری از بازی ها را تجربه کرده اند. صنعت گیم اگرچه چندین دهه از عمر خود را پشت سر می گذارد اما می توان شروع قرن ۲۱ را نقطه عطف گسترش و توسعه آن دانست. در دو دهه اخیر کشورهای مختلفی از سراسر جهان در این صنعت سرمایه گزاری های کلانی داشته اند و شرکت های متعددی از سراسر جهان در این زمینه مشغول فعالیت هستند. سالانه هزاران بازی ویدیوی مختلف در سبک ها و ژانرهای مختلفی مانند معمایی، فکری، ورزشی، هیجانی، شبیه سازی، تیراندازی، اکشن، بتل رویال، استراتژیک، سرگرمی و ... برای پلتفرم های مختلفی همچون ایکس باکس و پلی استیشن ساخته و عرضه می شوند.

 امروزه بیش از نیمی از مردم جهان از گوشی های موبایل استفاده می کنند و این باعث شده است که به محبوب ترین پلتفرم بازی ها نیز تبدیل شود. سالانه هزاران بازی موبایلی تولید شود. اگرچه بازی های موبایلی در سبک ها و ژانرهای مختلفی ساخته می شوند و بسیاری از آنها محدودیت سنی ندارند اما بعضی از بازی ها می توانند برای سنین خاصی جذابیت های بیشتری داشته باشند. در ادامه مطلب به بررسی و معرفی محبوب ترین بازی های موبایلی جهان در میان جوانان ۲۵ سال به بالا پرداخته خواهد شد.

بهترین بازی های موبایلی بزرگسالان

همانطور که گفته شد نمی توان سبک و ژانرهای بازی های ویدیویی و موبایلی را به جنس، قشر و سن خاصی از بازیکنان منسوب کرد و بازیکنان تقریبا می توانند از انواع بازی های موبایلی در سبک های مختلف استفاده کنند. با این وجود تعدادی از بازی ها وجود دارند که برای قشر و سن خاصی از گیمرها جذابیت بیشتری دارند. در میان جوانان و افراد بالای ۲۵ سال نیز تعدادی از بازی های موبایلی در مقایسه با سایر بازی ها جذابیت بیشتری دارند که بارزترین آنها شامل موارد زیر هستند:

بازی Fortinte

بازی Fortinte یا Fortnite Battle Royale از جمله محبوب ترین و زیباترین بازی های ساخته شده در سبک ترس و بقا و اکشن است که به وسیله کمپانی و استودیوی بازی سازی Epic Games, Inc طراحی و ساخته شده است که ابتدا برای پلتفرم های خانگی منتشر شده بود و با استقبال خوبی که از آن به عمل آمد نسخه موبایلی آن نیز منتشر شد. سبک بازی Fortnite شباهت های بسیار زیادی به بازی هایی مانند PUBG Mobile و Free Fire دارد. در این بازی بازیکن در یک جمع ۱۰۰ نفره در یک جزیره گیر افتاده است و باید برای زنده ماند تلاش کند. بازیکن ماموریت ها و مراحل مختلفی را پشت سر خواهد گذاشت و با استفاده از سلاح ها، تجهیزات و وسایل نقلیه مختلف چالش های مختلفی را تجربه خواهد کرد.

بازی Rayman Adventures

بازی Rayman Adventures از جمله بازی هایی است که در سبک ماجراجویی و آرکید ساخته شده است و از تمامی سنین طرفداران بی شماری دارد. این بازی به وسیله کمپانی Ubisoft Entertainment ساخته شده است. جدیدترین نسخه این بازی با نام ماجراهای ریمن منتشر شده است. در این بازی بازیکنان کنترل کامل یک شخصیت را بر عهده دارند و ماموریت های مختلفی را انجام می دهند. در ورژن های قبلی بازی بازیکنان به صورت خودکار می دویدند اما در این نسخه کنترل کامل بازی در اختیار بازیکنان قرار دارد. از مهم ترین ویژگی های بازی می توان گرافیک ۳ بعدی، موسیقی متن هیجان انگیز، ۵۰ سطح مختلف و جذاب،   ماجراجویی و اکتشافات جذاب و ... را عنوان کرد.

بازی Alto’s Odyssey 

بازی Alto’s Odyssey به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های موبایلی جهان در میان جوانان ۲۵ سال به بالا ز جذابیت ها و هیجان بالایی برای بازیکنان برخوردار است. این بازی توسط استودیوی بازی سازی Noodlecake Studios Inc  برای پلتفرم موبایل ساخته شده است و به صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار گرفته است. سری اول بازی التو ادیسه با نام Alto’s Adventure  شناخته می شد که با استقبالی بی نظیر مواجه شد و باعث عرضه بازی Alto’s Odyssey  شد. این بازی در سبک دوندگی و RUN است و گیمرها باید نقش شخصیتی اسکی سوار را ایفا کنند. گیمرها با پیشروی بی نهایت در بیابان های حاصلخیز می توانند موارد یک اکوسیستم پویا مانند تپه ‌های قدیمی، معابد، دره‌ها و از این دست موارد را کشف کنند.

 بازیکنان باید در مسیر خودشان سکه های جایزه را جمع آوری کنند و با استفاده از آنها کاراکتر خود را ارتقا بدهند و از آیتم های موجود در بازی استفاده کنند. همچنین بازیکنان می توانند ارز رایج بازی را نیز خریداری کنند. در سایت شفقنا مقاله ای تحت عنوان " ایران موجو، مرکز خرید جم، الماس، یوسی و سکه بازی های موبایلی"  منتشر شده است که در مورد خرید جم بازی ها اطلاعات مفیدی به کاربران می دهد.

بازی PUBG Mobile

بازی PUBG Mobile  را می توان معروف ترین و محبوب ترین بازی بتل رویال و ترس و بقای چند سال اخیر دانست. این بازی اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت معروف تنسنت گیمز ساخته شد و سپس شرکت پابجی آن را برای پلتفرم های مختلف عرضه کرد. در این بازی ۱۰۰ بازیکن در یک جزیره دور افتاده قرار دارند و باید تمام تلاش خودشان را برای زنده ماند به کار بگیرند. گیمرها می توانند با خرید UC پابجی موبایل از همه امکانات بازی بهره مند شوند و آیتم های موجود در بازی را مطابق میل خودشان شخصی سازی کنند.

بازی Monument Valley

بازی Monument Valley یا دره یادبود یکی دیگر از بهترین بازی های موبایلی جهان است که توسط جوانان و بزرگسالان مورد توجه قرار گرفته است. این بازی در سبک بازی های فکری و پازلی و به وسیله استودیوی بازیسازی London studio Ustwo  ساخته شده است. تاکنون دو نسخه از این بازی عرضه شده است که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی دارند و موفقیت های متعددی به دست آورده اند. در بازی Monument Valley به صورت کلی از معماری های غیر ممکن و حساب نشده استفاده شده و وظیفه بازیکنان هدایت یک شاهزاده خانم با نام Ida می باشد. بازیکنان باید با استفاده از ایده های خلاقانه این کاراکتر ار از بناهای تاریخی و راه های پر رمز و راز عبور دهند. در این بازی خطاهای دید بسیار شگفت انگیزی تعبیه شده اند که هر بازیکنی را به وجد می آورد. به صورت کلی بازی Monument Valley یکی از بهترین بازی های فکری صنعت گیم است که تاکنون ساخته شده است.

بازی ARK Survival Evolved

بازی ARK: Survival Evolved  یک بازی جدید، زیبا و کم نظیر است که در سبک بازی های اکشن – ماجراجویی – بقا ساخته شده است. این بازی به وسیله استودیوی بازی سازی  Studio Wildcard برای گوشی های موبایلی به صورت رایگان عرضه شده است و از طرف بازیکنان جوان و بزرگسال به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. بازی دایناسور محور و چند نفره Ark: Survival Evolved  در ابتدا برای پلتفرم های پلی استیشن ۴، ایکس باکس و رایانه عرضه شده بود و امکان رام کردن بیش از ۸۰ دایناسور مختلف را برای بازیکنان فراهم ساخته بود.

 در نسخه موبایلی بازی ARK: Survival Evolved نیز بازیکنان باید با کشف طرح های ویژه، گشت و گذار در دنیای وسیع بازی، استفاده از اسلحه ها و وسایل مختلف، ساخت پناهگاه ‌ها، روستاها و شهرهای بزرگ بقای خودشان را تضمین کنند. این بازی در سال های اخیر به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های موبایلی جهان در میان جوانان ۲۵ سال به بالا شناخته شده است و توانسته میلیون ها گیمر از سراسر جهان را به خوب جذب کند.

بازی Call Of Duty

بازی کالاف دیوتی به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های صنعت گیم در تاریخ شناخته می شود که حدود دو دهه است در میان گیمرها جایگاه ویژه ای دارد. تقریبا تمام اقشار، سنین و جنسیت های مختلف از این بازی هیچ انگیز و جذاب برای پر کردن اوقات فراغت خود استفاده می کنند. بازی Call Of Duty یا ندای وظیفه به وسیله کمپانی معروف Activision Publishing ساخته و عرضه شده است و به عنوان یک بازی تفنگی و اکشن جذابیت بالایی برای گیمرها دارد. در این بازی بازیکنان می توانند ماموریت ها و مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند و با بهره گیری از امکانات و آیتم های مختلف موجود در بازی چالش های متنوع و مختلفی را تجربه کنند.

بازی Clash Of Clans

بازی Clash Of Clans نیز به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های موبایلی جهان در میان جوانان ۲۵ سال به بالا و معروف ترین محصول کمپانی فنلاندی سوپرسل شناخته می شود که در یک دهه گذشته همواره محبوبیت بالایی در بین تمامی گیمرهای سراسر جهان داشته است. این بازی همانند بازی کلش رویال در سبک بازی های استراتژیک ساخته شده است و بازیکنان باید در آن به ساختن دهکده و قبلیه شخصی خود بپردازند و با استفاده از تمامی امکانات موجود در بازی از آن در برابر حملات دشمن محافظ کنند و آن را گسترش بدهند. با خرید جم کلش آف کلنز بازیکنان می توانند به تمامی امکانات موجود در بازی دسترسی داشته باشند و آیتم های مختلف بازی را مطابق میل خودشان شخصی سازی نمایند.

سخن پایانی

بازی های موبایلی در دو دهه گذشته رشد و توسعه بسیار زیادی داشته اند و پلتفرم موبایل به عنوان محبوب ترین پلتفرم های بازی های ویدیویی شناخته شده است. سالانه هزاران بازی موبایلی در سبک ها و ژانرهای مختلفی تولید و عرضه می شوند که تعدادی از آنها محدودیت های سنی ویژه ای دارد. بازیکنان در هر سن و سالی به طرف سبک خاصی از بازی ها کشش پیدا می کنند. جوانان و افراد بالای ۲۵ سال نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از بازی های ویژه ای برای پر کردن اوقات فراغت خود استفاده می کنند. علاوه بر بازی های عنوان شده می توان بازی های دیگری مانند Clash Royale، Modren Combat، Fifa و ...را نام برد که در میان بازیکنان بزرگسال محبوبیت بالایی دارند.


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس