کد خبر 114413
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷

چای به عنوان محبوب ترین نوشیدنی دنیا شناخته می شود و البته فواید بسیاری نیز برای بدن شما دارد. این نوشیدنی محبوب البته گونه های بسیار متفاوتی نیز دارد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، با برخی از گونه های چای آشنا هستید و روزانه از آن ها استفاده می کنید. البته شاید پیدا کردن برخی از این چای ها سخت باشد اما غیر ممکن نیست و تنها کافی است تا به چند عطاری سر بزنید.

*چای سیاه: چای سیاه محبوب ترین چای در ایران است و آن را می توانید در هر کجای که بخواهید پیدا کنید. البته نزدیک به 75 درصد از مردم جهان نیز روزانه از این نوشیدنی استفاده می کنند. این چای دارای خواص متفاوتی نیز هست.



خواص: این نوع چای دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و همچنین باعث می شود تا مقدار کلسترول خن شما نیز کاهش پیدا کند. با کم شدن مقدار کلسترول میزان سکته قلبی نیز در شما کاش پیدا می کند. محققان به این نتیجه رسیده اند که کسانی که روزانه سه لیوان چای می نوشند تا 21 درصد کمتر سکته مغزی می کنند.

*چای سبز: این چای دارای طعم بهتری نسبت به چای سیاه است و البته خواص ان نیز در مقابل چای سیاه بیشتر است. نوع دم کردن این چای با دیگر نوشیدنی های متفاوت است و نباید تحت شعله مستقیم آماده شود، تنها برگ های چای را در داخل آب گرم بریزید و یک درب هم برای آن بگذارید تا خودش آماده شود.



خواص: این چای مملو از آنتی اکسیدان ها است و البته به گفته محققان بیشتر بیماری های قلبی و مغزی و سرطان ها را درمان می کند. بر حسب آخرین تحقیقات کسای که روزانه از این چای استفاده می کنند تا 10 درصد کمتر به بیماری های قلبی مبتلا می شوند.

*چای Oolong: این چای تقربا شبیحه همان چای سیاه است اما مدت تخمیر ان بسیار کمتر است. این باعث می شود که مزه این چای قوی باشد. میزان کافئین این چای 30 میلی گرم است.



خواص: این چای یکی از بهترین و موثرترین نوشیدنی ها برای لاغری محسوب می شود و مشکلات تری گلیسیرید بدن شما را ز بین می برد. تحقیقات نشان می دهد که اگر روزانه از این چای مصرف کنید مقدار بیشتری کالری می سوزانید.

*چای سفید: برگ های این چای وقتی که بسیار جوان هستند چیده  می شوند و این باعث شده است تا برخی از خواص آن از بین بروند اما همچنان مواد خوبی در آن موجود است و البته مقدار کافئین آن نیز کمتر است.



خواص: همانطور که گفتیم این چای نیز خواص مخصوص به خودش را دارد. این چای نیز می تواند به مریضی هایی مانند بیماری های قلبی و عروقی مبارزه کند اما بیشتر برای افرادی که دیابت دارند مفید است و همچنین میزان کلسترول شما را نیز کاهش می دهد.

*چای میکس: این چای همانطور که از اسمش مشخص است ز کنار هم قرار دادن چند ماده تشکیل می شود. با استفاده از پوست پرتقال، استخودوس، چای سیاه و سبز درست می شود.



خواص: معلوم است این چای دارای خواص بسیار زیادی خواهد بود چرا که تمام خوص موادی که در آن هست را دارد. یکی از نکات مهمی که در این چای وجود دارد این است که آنتی اکسیدان هایی که باید با خوردن مواد بسیاری بدست آورید را این چای به تنهایی دارا می باشد.

*چای کوهی: یکی دیگر از انواع چای که بسیار معروف است چای کوهی است. این چای از نظر درمانی بسیار مهم است چرا که خواص بیشماری برای نقاط مختلف بدن دارد.



خواص: یکی از مهمترین خواص این چای در درمان افسردگی است و از سوی دیگر این چای برای افرادی که دارای رماتیسم هستند بسیار مفید است چرا که درهای مفصلی را به راحتی از بین می برد. در کنار این خواص چای کوهی به دستگاه گوارش میز بسیار کمک می کند و به شما در هضم غذا نیز بسیار کمک می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    0 0
    به چای کوهی که شما اشاره کردید در ترکی توکلِِجه گفته میشه
  • علی ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    به این چای در خراسان گل پوپک گفته میشود.
  • پرهام پریان ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    به این چای در زبان لکی پشمینه گفته میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس