کد خبر 1143965
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
ظرفیت پایین تست کرونا در تهران/ فاصله ۴۸ ساعته گرفتن نتیجه تست خطرناک است - کراپ‌شده

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: با مصوبه شورای عالی بیمه قرار است هزینه انجام تست پی سی آر در بخش خصوصی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

به گزارش مشرق، مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قیمت انجام تست تشخیص کرونا (تست مولکولی پی سی آر) در بخش خصوصی اکنون حدود ۵۸۰ هزار تومان است البته برخی آزمایشگاه ها به بهانه های واهی هزینه های بیشتری از مردم می گیرند که تخلف است و با متخلفان برخورد می شود.

بیشتر بخوانید:

غربالگری کرونا در مساجد تهران بدون پرداخت هزینه/ تست PCR هم رایگان است

سیامک سمیعی که با ایرنا گفتگو می‌کرد، افزود: در مورد انجام تست های سریع آنتی ژن کرونا در بخش خصوصی هنوز تصمیمی گرفته نشده، چون هنوز کیت های آن وارد کشور نشده و به همین علت هنوز تعرفه‌ای برای انجام تست سریع کرونا در بخش خصوصی تعیین نشده است.

وی در ادامه گفت: با مصوبه شورای عالی بیمه قرار است هزینه انجام تست پی سی آر در بخش خصوصی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. این مصوبه دو هفته پیش به هیات دولت رفته و با تصویب و ابلاغ هیات دولت به زودی هزینه تست کرونا در بخش خصوصی کم می شود.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت افزود: هزینه تمام شده انجام تست پی سی آر در بخش دولتی حدود ۲۵۰ هزار تومان است که البته چون وظیفه حاکمیتی است هزینه‌ای از مردم گرفته نمی‌شود و با دستور وزیر بهداشت کسانی که در اولویت تشخیصی هستند، تست کرونا به صورت رایگان برای آنها در بخش دولتی انجام می‌شود و هزینه آن را وزارت بهداشت و بیمه‌ها پرداخت می‌کنند.

سمیعی در پایان گفت: در مصوبه شورای عالی بیمه سلامت مکانیزمی برای تعیین هزینه تست کرونا تعریف شده که با توجه به هزینه تمام شده تست که نرخ ارز هم در آن تاثیر دارد، می توانیم هر سه ماه یکبار هزینه انجام تست را تعدیل کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 1
    آزمایش از راه بینی انجام ندید این آزمابش در برخی باعث پاره شدن پوشش خارجی مغز شده. مغز نزدیک ترین راه به بینی هست
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    3 0
    ازمایش از راه بینی انجام ندید این آزمابش در برخی باعث پاره شدن پوشش خارجی مغز شده. مغز نزدیک ترین راه به بینی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس