کد خبر 1143833
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
لزوم پاسخگویی فدراسیون درباره یک شکست بزرگ بین‌المللی/ کاراته به کجا می رود؟

سکوت معنادار مدیران فدراسیون کاراته در برابر یک رسوایی جهانی و حذف نماینده کشورمان، ورزش و کاراته ایران را با یک علامت سوال بزرگ مواجه کرده است.

به گزارش مشرق، در هیاهوی پرونده های مالی فوتبال، حواشی شطرنج و ... اتفاقی به مراتب تاسف‌ بارتر در ورزش کشور رخ داده که ابعاد آن نامشخص است. رویدادی که در ابتدا سعی شد با اطلاعات ناقص و پایین آوردن تا سطح یک دعوای درون جناحی کاراته، کمرنگ و بی ‌اهمیت جلوه داده شود که اگر چه موفقیت آمیز بود اما اکنون ابعاد جدید افشا شده است.

گذشت زمان نه تنها از حساسیت این موضوع کم نکرد؛ بلکه اتفاقات چند روز اخیر ابعاد گسترده این ماجرا را به وضوح آشکار کرد. اگر رسانه‌ های ورزشی تا کنون به این موضوع ورود نکرده ‌اند، تنها یک دلیل داشت و آن هم امید به بازگشت جایگاه از دست رفته کاراته ایران در آسیا، جهان و المپیک بوده که در یک سال اخیر، این ورزش را در سرازیری سقوط قرار داده است.

 چندی قبل با انتشار لیست اسامی اعضای شورای داوران جهانی، شورای قاره آسیا و داوران حاضر در بازی های المپیک توکیو، همگان پی به عمق فاجعه ‌ای که رخ داده بود، بردند. در واقع، کشورمان تنها کرسی خودش در جهان و آسیا را از دست داد که یک ضربه جبران ناپذیر به شمار می رود. اکنون، رییس فدراسیون باید پاسخ بدهد که در پس پرده چه اتفاقی افتاده که چنین حذفی صورت گرفته و این سکوت چه معنایی دارد؟ چرا هنوز جواد سلیمی بر کرسی شورای داوران کاراته کشور تکیه زده و اصرار به بهره مندی از وی وجود دارد؟

بیشتر بخوانید:

انفعال و سکوت فدراسیون ادامه دارد/ چرا سلیمی از کاراته جهان حذف شد؟

 در این ماجرا، سوال اصلی این است که سلیمی از تمامی عناوین حذف شده است؟ سوالی که کاراته ایران به دنبال دانستن پاسخش است ولی فدراسیون کاراته به عنوان تنها منبع خبری و اطلاع رسانی رسمی، همچنان سکوت کرده و پاسخی به نمی دهد. البته، پاسخ‌ های همیشگی مبنی بر مافیای جهانی و ... دیگر مورد اعتنا و باور جامعه نیست و بایستی شفاف ‌سازی صورت گیرد که چه موضوعی موجب چنین اتفاقی شده؟ فدراسیون کاراته در این راستا چه اقداماتی داشته و اساساً آیا دارای جایگاه و موقعیتی در جهان این ورزش هست؟ سوالاتی که ذهن هر مخاطب بی‌طرفی را به نتایج تاسف ‌آوری رهنمون می‌ کند.

سکوت مدیران فدراسیون کاراته تنها حامل یک پیام روشن است؛ هم راستایی و هم داستانی با داوری که از تمامی جایگاه‌ها به دلیل که اعلام نمی‌شود، برکنار شده. باید وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و نهادهای مرتبط دیگر وارد این ماجرا شوند که چه در کاراته ایران گذشته و می‌ گذرد که چنین اتفاقاتی در آن روی می‌ دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مربی کاراته IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    2 0
    مافیای جهانی را نمی‌دانم ولی مافیای ایرانی را با همه‌ی وجود حس کرده‌ایم آش این ماجرا آنقدر شور شده که گویا فقط نمک است که می‌جوشد بسیار بسیار کاراته‌کا و مربی که از این صحنه یا به اجبار حذف می‌شوند،یا به خاطر دوری از این همه آزار روحی میدان را خالی می‌کنند کاراته کا هایی که توانایی جهانی شدن دارند ولی اگر مربی آنها بازی بزرگان هیئت شهرستان و اساتید فدراسیون را نداند و یا نخواهد پابه‌پای آنها رفتار کند کاراته کای او هم حذف می‌شود و نابود اگر روزی پشت‌پرده های کاراته عیان شود،دست کمی از مافیای فوتبال که همه میدانند کم ندارد ما که رفتیم و راحت شدیم.خدا کند برای نسل بعد روزگار بهتری پیش رو باشد کاش کاراته به دوران ریاست سی سال پیش حاج آقا ناظریان برگردد که دوست و دشمن او را میستودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس