بازاریان کشور ۵۰۰ میلیارد ریال به مبارزه با کرونا کمک کردند

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: از ابتدای شیوع کرونا فقط در یک مرحله از سوی خیران، بازاریان، اصناف و فعالان اقتصادی افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای پیشگیری و مقابله با این ویروس کمک شد.

به گزارش مشرق، غلامرضا حسن پور روز جمعه در سفر به شهرستان تایباد و بازدید از طرحهای اشتغالزایی این شهرستان طی گفت و گوی افزود: با گسترش این ویروس طی ۶ مرحله دیگر نیز بازاریان و اصناف کمک های نقدی و غیرنقدی داشته‌اند که در حال جمع بندی آنها هستیم.

وی ادامه داد: کرونا فرصتی را برای همه ایجاد کرد که در یاری‌ رساندن به مردم از هم سبقت بگیرند، در این میان کادر درمان کشور به ‌ویژه پزشکان و پرستاران در خط مقدم بودند و با تقدیم شهدای خدمت، برگ زرینی در تاریخ پرافتخار و کهن ایران رقم زدند.

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: طی این مدت خدمتگزاران گمنامی نیز بودند که با پذیرش خطر از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون سنگر پشتیبانی و تولید را رها نکرده بلکه با اقدام جهادی و شبانه روزی خود در مدت کوتاه توانستند نیاز کشور به وسایل حفاظتی به ویژه ماسک را تامین کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ کارگاه بزرگ، متوسط و کوچک در سراسر کشور به تولید انواع ماسک اختصاص دارد که روزانه افزون بر ۱۷ میلیون ماسک با نظارت حوزه بسیج اصناف تولید می‌کنند و به رغم افزایش قیمت انواع کالاها در بازار، قیمت انواع ماسک در حال کاهش است.

حسن پور ادامه داد: ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و محروم یکی دیگر از مهمترین رسالتهای سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور می‌باشد که در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی به پایین بودن ضریب اشتغال در مناطق مرزی و محروم اشاره کرد و گفت: هم اکنون طرحهای متعدد در استانهای محروم و مرزی همچون استانهای خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گلستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان در حال اجرا می باشد که زمینه اشتغال سرپرستان خانوار و جوانان جویای کار این مناطق و حتی زنان سرپرست خانوار را فراهم کرده و نقش بسزایی در تامین معیشت خانواده های محروم و مرزی داشته است.

رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور افزود: در این برهه حساس یک بار دیگر همانند دوران جنگ تحمیلی، نیکوکاران، اصناف و بازاریان دوشادوش هم و با یک برنامه ریزی منظم و کاربردی کارهای بشردوستانه‌ای را به ثمر رسانده و بسیج اصناف آمادگی همکاری لازم را با دولت و بخش خصوصی دارد تا از این فضایی که دشمن ایجاد کرده با موفقیت عبور کنیم.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با تمامی فراز و نشیب ها و سختی هایی که از طرف دشمنان تحمیل شده، امروز در اوج شکوه و عزت قرار دارد.

مدیر مرکز نیکوکاری امام هادی ( ع ) تایباد نیز گفت: در این سفر از سوی ۲ نفر از بازاریان و فعالان اقتصادی استان تهران ۱۰۰ دستگاه فرت بافی به زنان سرپرست خانوار تایباد اهدا شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر سجادی افزود: برای این تعداد دستگاه فرت بافی افزون بر سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از سوی این نیکوکاران هزینه شده است.

وی ادامه داد: جامعه هدف این طرح زنان زیرپوشش نهادهای حمایتی از قبیل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می باشند که شناسایی شده و این اقلام برای اشتغالزایی در اختیار آنها قرار گرفته است.

انواع حوله دست، حوله حمام و چادرشب از محصولات کارگاه‌های فرت بافی هستند، روستاهای فرمان آباد، چهار برجی، پساوه، خیابان، کهجه و پشته در تایباد از مهمترین نقاط تولید این هنر اصیل دراین شهرستان به شمار می‌روند.

تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 0
    امیدواریم که به حساب مالیاتشان گذاشته نشود انهم از حد معمول کمتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس