کد خبر 1142927
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
جنگ روانی جدید کارگزاران در ایستگاه عدالت!

جریان «کارگزاران سازندگی» به عنوان جریانی روییده از رانت دولتی؛ با قلب مفاهیم به بازی با دال متعالی عدالت روی آورده است.

به گزارش مشرق، جریان سیاسی اقتصادی کارگزاران سازندگی که از رانت دولتی زاییده شده و قدرتمندترین و در حقیقت بنیانگذار نظام اداری و اقتصادی پس از انقلاب است، با استفاده از پوشش های فرهنگی و فکری خود را نهان کرده و هرگز در مقام پاسخگویی قرار نگرفته است. 

کارگزاران در تمام 40 سال انقلاب در مرکز قدرت حضور داشته و حداقل در 30 سال در مقام مدیر اصلی اقتصادی، فرهنگی و اداری کشور نشسته و در سیاست خارجی هم با استفاده از ابزار تسلط بر نظام اجرایی کشور نقش آفرین اصلی بوده است. 

این جریان با استفاده از سربازان پیاده رسانه ای و فکری توانسته است با قلب ماهیت مفاهیم، از انظار پنهان شده و به جای پاسخگو؛ همواره مطالبه گر باقی بماند. از این هم بیشتر، حتی با سنجش مطالبات خاص جامعه که از کنشگری آسیب زای کارگزارانی ناشی می شود؛ خود را در مقام ناجی معرفی کرده و توان اثرگذاری خود را حفظ کند.

بیشتر بخوانید:

غش و ضعف روزنامه کارگزاران برای بی‌تدبیری بنزینی و پیروزی بایدن

اینها که بیات است حرف تازه چه دارید!؟

سازندگی: مشکل فعالان اقتصادی وعده‌های دولت است نه تحریم‌ها

به عنوان نمونه، "فقرزدایی" به عنوان سیاست مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی از میانه دهه هفتاد در رسانه ها مطرح و ایشان به عنوان مجری فقرزدایی در کشور معرفی شد. درحالیکه وی در اوایل دهه هفتاد از ناگزیر بودن له شدن عده ای در زیر چرخ های توسعه سخن گفته بود. پس از ایجاد اصطلاح "فقرزدایی" هم؛ سیاست رسمی همان له شدن عده ای در زیر چرخ های توسعه باقی ماند، اما برای اینکه پرچم فقرزدایی به یک مجری مومن به این آرمان نرسد، پیشاپیش با زنبیل گذاری؛ دفع خطر احتمالی را در دستورکار قرار داده و خود پرچم فقرزدایی را به دست گرفت. 

عدالت اجتماعی با جریان سیاسی-اقتصادی که بر مبنای رانت و تئوریزه کردن چگونگی کندن از منافع عمومی و افزودن به منافع شخصی استوار شده، دارای تناقض ذاتی است و تمام ماجرای خصوصی سازی، ارز چندنرخی و سیاست هایی که شفایت را از بین برده و امکان کنشگری را از فعالان خرد اقتصادی که عموم مردم را شامل می شود گرفته اند، اصول واقعی جریان کارگزاران سازندگی است.  

این جریان بانی اصلی پیچیدگی اداری برای فعالیت های اقتصادی و مانع اصلی در برابر شفافیت بوده است. جریان سازی با سخنان غیرکارشناسی و شبه کارشناسی که در لفافه ای از زرورق پیچیده شده باشد را می توان در تمام برنامه های حزب کارگزاران سازندگی دید که حرف های زیبا را مانند لزوم حذف یارانه های رانتی، لزوم اصلاح نظام بانکی، دولت الکترنیک و مانند اینها بدون اینکه قصد انجام آنرا داشته باشند برای دهه ها تکرار می کنند.

در جریان خودتحریمی 2 سال اخیر که با ورود مجلس شورای اسلامی و مقام های عالی نظام ناکام ماند، سربازان شبه کارشناس و رسانه های کارگزاران با قلب ماهیت از موضوع واردات در برابر صادرات شروع به جوسازی کرده و مسئولیت هرگونه اتفاق منفی در آینده اقتصاد ایران را به این موضوع گره زدند. 

این تحلیل های شبه کارشناسی بر این منطق نیم بند استوار است که واردات در برابر صادرات منجر به فشار بر بازار ارز می شود. در این تحلیل، به سیاست 17 نرخی در اوایل دهه هفتاد ارجاع داده می شود که سرکوب ارزی باعث شده بود تا فشار اصلی برای دسترسی به ارز رانتی حاکم شود که واردات و یا فروش در بازار آزاد را توجیه پذیر می کرد. 

در صورت پرهیز از سرکوب ارزی و اجازه دادن به ارزهای خارجی برای قیمتگذاری منطقی و افزایش قیمت با نرخ تورم، بخش عمده ای از تقاضا برای ارز حذف شده و نیاز ارزی کشور متعادل می شود. 

حجم تقاضای داخلی به اندازه ای نیست که صدها میلیارد دلار نیاز ارزی وجود داشته باشد. چرخه صادرات و واردات زمانی می تواند ممتد باشد که واردکننده ها بتوانند کالاهای خود را فروخته و مجددا اقدام به واردات کنند. 

در تحلیل های جریان کارگزاران سازندگی به این واقعیات و پیچیدگی های فنی توجه نشده و با هدف ارائه تصویری غبارآلود و غیرقابل اندازه گیری تلاش می کنند مخاطب را گمراه کرده به ناکجاآباد هدایت کنند. 

در برهه کنونی هم که به دلیل عملکرد کابینه کارگزارانی حسن روحانی وضعیت اقتصادی جامعه بحرانی شده و رفاه مردم به بدترین دوران در تاریخ انقلاب رسیده است، بار دیگر سربازان رسانه ای جریان کارگزاران دست به کار شده و می خواهند یک "ناجی ملت" جدید رو کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    13 0
    برخائنین چه زنده وچه مرده لعنت!
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      5 0
      بیش باد به توان بینهایت!
    • عبا دالله IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      1 9
      بر خائنین لعنت بر دشمن هاشمی یار وفا دار امام عزیز سردا جنگ هشت ساله لعنت بی ادب انسان باش خدایا فقط خواستم جواب ناحق گو را بدهم مرگ بر امریکا
    • آنتی خائن IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      7 1
      ضمنا"شمر لعنت الله علیه نیز به گواهی تاریخ زمانی از سرداران سپاه امیرالمومنین(ع)درجنگ صفین بود که جانباز نیز شد وبارها پیاده به زیارت خانه خدا رفته بود!عاقبت بخیری دعایی بسیارمهم است که عاقلان درحق افرادموردعلاقه خودمیکنندو.....! ضمنا توصیه میکنم همه مخاطبان پایگاه محترم خبری مشرق، حتما کتاب 3دقیقه درقیامت رابخوانند وعبرت گرفته و دست ازقضاوت ظاهری بردارند!گفتنی بسیاراست و .......!برخائنین چه زنده وچه مرده لعنت!
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      8 1
      هاشمی سردار جنگ بود؟! پس بهت نگفتن. همین آقای هاشمی که وظیفه تدارکات جبهه رو بر عهده داشت کارشکنی میکرد. تو کتاب خاطراتش اومده زمانی که بچه های بسیجی ملت در حال عملیات بودن ، هاشمی و دوستانش در حال تناول بستنی روی دریا بودن. رهبری فرمود جریان تحریف شکست بخورد تحریم هم شکست میخورد.تاجزاده مسخره میکرد ولی الآن مشخص شده که تاجزاده و جریانش بیشترین سود رو از تحریم میبرن چون خودشون جریان تحریف اند
  • سربدار IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    6 2
    امام خمینی(ره)1358/8/7: ما خودمان می خواهیم خودمان را اداره کنیم کشور باید تصفیه شود از این مغزهای پوسیده ای که عاشق آمریکاهستند و عاشق غرب هستند،باید تصفیه بشود از این موجودات.
  • DE ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    7 0
    جنگ روانی جدید کارگزاران در ایستگاه عدالت/ملت فراموش نخواهند کرد که اصلاح طلبان همان کارگزارنی های سابق هستند که وقتی دیدند دوره ریاست جمهوری مرحوم هاشمی را نمیتوانند به مادامالعمری و پادشهای و بعد موروثی تبدیل کنند پوتین مدؤف بازی کرده و اصلاحات را راه انداختند .بعد از دوره ۸ ساله اصلاحات که نوبت کارگزاران میشد ناگهان مردم به احمدینژاد رای دادند و اصلاحاتچی ها شدند اوپو زیرسیون! و امریکا را تشویق به تحریمهای کمر شکن کردند..فک میکردند خودشون که باز با دسته کلید رای بیارن امریکا با سه سوت و ۱۰ روز به حساب ۱۰۰ روزه منظور سه ماه ۱۰ روز ۱۰۰ روزه چنان تحولی در اقتصاد بدهم که به یارانه بگید زکی یارانه میگیریم احتیاج نیست به جان جان کریه . کلا قاطی نوشتم ببخشید .حالا چندسال کارگریزانیها قایم شدند فک کردند مغزها تیلیت و حافظه ها دیلیت ...با دامنی پاک و بنزین در باک ولی آکِ آک برگشتند. نه بابا ما که یادمون نمیره!
  • مرصاد IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    6 0
    تمام معضلات کشور ؛ حاصل تفکر و عملکرد تکنوکرات ها است !!
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    6 0
    کارگزاران فقط موقع انتخابات مجلس نجیب اند؟
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    یه زمانی سنگ احمدی نژاد رو به سینه میزدین هیشکی هم بهتون چیزی نمیگفت اونموقع ضربه اصولگرا ها به نظام نبود حالا یارو هفت کفن پوسوندع میگین ضربه کارگزار ها؟؟؟ رو که نیست پوست پرتقاله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس