تیم ملی

تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب دیدارهای دوستانه ملی در دیداری خارج از خانه مقابل تیم ملی بوسنی و هرزگوین به برتری رسید.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب دیدارهای دوستانه ملی از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (پنجشنبه) در استادیوم عاصم فرهاتوویچ شهر سارایوو به مصاف بوسنی و هرزگوین رفت که در این مسابقه با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید.

برای دیدن خلاصه دیدار ایران و بوسنی اینجا کلیک کنید

کاوه رضایی که پیراهن شماره ۲۰ را به تن کرده بود، در دقیقه ۴۶ این مسابقه گل اول تیم ملی کشورمان را به ثمر رساند و مهدی قایدی نیز در دقیقه ۱+۹۰ گل دوم تیم اسکوچیچ را وارد دروازه میزبان کرد.

در این دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان با ترکیب امیر عابدزاده، صادق محرمی (۷۶ - سیامک نعمتی)، احسان حاج‌صفی (۶۲ - امید نورافکن)، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، علی قلی‌زاده (۸۳ - مهدی قایدی)، مرتضی پورعلی‌گنجی، احمد نوراللهی (۸۳ - علی کریمی)، وحید امیری (۷۶ - سعید عزت‌اللهی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان و کاوه رضایی (۶۲ - کریم انصاری‌فرد) مقابل بوسنی صف‌آرایی کرد.

بنجامین تاتار و استفان لونچار از تیم بوسنی و علی قلی‌زاده از تیم ایران، در این دیدار از داور مسابقه کارت زرد دریافت کردند.

دراگان اسکوچیچ در این دیدار، تیم ملی را با سیستمی متفاوت به میدان فرستاد که استفاده سه مدافع میانی و دو بال کناری بود. در این بازی بازیکنان کناری مسئولیت هجومی و دفاعی را به صورت همزمان به عهده داشتند که این سیستم در تیم ملی کمتر دیده شده بود. تاکتیکی که قدرت دفاعی و هجومی متوازنی را در ترکیب ایجاد می‌کند که کنترل ارسال از کناره‌ها و ضربات سر مهاجمان حریف را بالاتر می‌برد و علاوه بر آن باعث افزایش نفوذ تیم خودی از کناره‌ها می‌شود. با توجه به اضافه شدن بازیکنان کناری به خط هافبک، این اجازه نیز به هافبک‌های میانی داده می‌شود تا بتوانند از مرکز زمین بازیسازی را انجام دهند و از همین‌رو شانس برای گلزنی بیشتر می‌شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار دوستانه قبلی مقابل ازبکستان نیز از سیستم ۲-۱-۳-۴ استفاده کرده بود که به نظر می‌رسد با آزمایش سیستم‌های جدید در تیم ملی، قصد تغییر سیستم ۱-۳-۲-۴ را دارد که سال‌ها در تیم ملی مورد استفاده قرار گرفته است.

دیدار بوسنی و هرزگوین و ایران که در شرایط آب و هوایی سرد و بارانی شهر سارایوو برگزار می‌شد، با توافق فدراسیون فوتبال دو کشور و به جهت حفظ پروتکل‌های بهداشتی، در غیاب تماشاگران بود. سفیر ایران در بوسنی، این دیدار را از نزدیک تماشا می‌کرد.

تیم ملی بوسنی و هرزگوین خود را برای دو دیدار حساس مقابل هلند و ایتالیا در لیگ ملت‌های اروپا آماده می‌کرد و تیم ملی فوتبال کشورمان هم خود را آماده ادامه دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ می‌کند که در ماه مارس (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) باید به مصاف هنگ‌کنگ و کامبوج برود و در ماه ژوئن (خردادماه ۱۴۰۰) دو دیدار حساس مقابل بحرین و عراق را پشت سر بگذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    9 38
    کی این مجتبی محرمی رو دعوت کرده؟
  • US ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    24 9
    اون وقت ما با کی روش 3-1 از این تیم خوردیم و عملاً با وجود اینکه 2 گل عقب بودیم نزدیک 70 دقیقه تو نیمه خودمون بودیم و نتونستیم جلو بیایم! عجیبه!
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 3
      بله تیم دوم بوسنی رو خوب بردین خخخخ
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    19 2
    این اسکوچیچ هم انصافا بد نیست
  • DE ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    6 14
    یوز چیه آقا. حالا یه چیز یاد گرفتید. هی یوز یوز میکنید!
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 1
    تیم یک ضرب و هماهنگ بازی می کرد . روحیه تهاجمی عالی هم داشتیم . بعد گل دوم به جای وقت تلف کردن دنبال گل سوم بودیم که واقعا زیبا بود و ارزش کار موقعی معلوم می شه که در تیم حریف بازیکنانی در بارسلونا، آرسنال ، میلان ، لاتزیو و فرایبورگ بازی می کردن. نکته مثبت دیگه پرخاش کم به داور و وقت تلف کردن بود که واقعا نکته مثبت و رو به جلویی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس