انتخابات آمریکا - نمایه

جامعه آمریکا امروزه با مشکلات بسیاری از جمله دو دستگی مواجه شده که بر روی سیاست خارجی این کشور تاثیرگذار بوده است.

به گزارش مشرق، این موضوع که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است، چه دونالد ترامپ چه جو بایدن هیچ فرقی ندارد؛ این مسئله در حال حاضر کاملا واضح است که آمریکا امروزه تبدیل به یک جامعه عمیقا دو دسته شده است به طوری که فراتر از تصور هر کسی است.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی کاخ سفید: در زمان مناسب اظهارات ترامپ را خواهید شنید

پایگاه «پرینت» ضمن اشاره به این موضوع می‎نویسد «اگرچه بعید به نظر می‌رسد که این امر تاثیر فوری در سیاست خارجی آمریکا، به ویژه در مورد اقیانوس هند، اقیانوس آرام و چین داشته باشد که به سرعت در حال تضعیف هستند، داشته باشد، اما اگر چین سیاست خود در قبال آمریکا را تهاجمی کند می‌تواند تاثیری بر ثبات در این منطقه داشته باشد؛ به نظر می‌رسد که اختلافات داخلی در آمریکا مانع از پاسخ این کشور به مسائل سیاست خارجی می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

مقام صهیونیست: توافق بایدن با ایران، تغییری ایجاد نمی‌کند

اما به طور جدی و در بلند مدت، یک آمریکای دو دسته شده می‌تواند آمریکایی ضعیف‌تر و با نگاه به درون باشد.

آخرین باری که این اختلافات عمیق در آمریکا دیده شد، در زمان دولت جورج بوش پسر بود؛ این امر هم سیاست خارجی آمریکا و هم هند را تحت تاثیر قرار داده بود.

به عنوان مثال، در آن دوره اختلافات داخلی آمریکا منجر به مخالفت شدید داخلی با سیاست خارجی این کشور در قبال عراق و حتی جنگ افغانستان شده بود.

«پرینت» در بخش دیگری نوشت «اما اکنون ممکن است اختلافات از این نیز عمیق‌تر باشد و مهمتر اینکه آمریکا در سال ۲۰۲۰ حاشیه خطا ندارد، چرا که هر روزه قدرتش کمتر و کمتر از قبل می‌شود؛ بنابراین با توجه به وضعیت اختلافات در آمریکا، این کشور احتمالا در زمینه سیاست خارجی، با چالش‌های گوناگونی روبرو خواهد بود.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    همه در ایران و جهان می دانند که در انتخابات امریکا تغلب شده است حال سرویس مخفی می خواهد بزور تارمپ را از کاخ سفید هم بیرون بیاندازد آیا زورشان پرزور خواهد بود؟؟ آیا باید با 89 هزار رای اضافه آنهم در 4 ایالت کلیدی می تواند پیروزی را بباوراند یا نه که فکر نکنم با 80 هزار رای این انتخابات به جایی برسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس