آلمان از سیاست چین در قبال هنگ کنگ انتقاد کرد

سخنگوی وزارت خارجه آلمان از دولت چین بابت برکناری شماری از اعضای شورای قانونگذاری هنگ کنگ انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، آلمان که هم اکنون عهده دار ریاست دوره ای اتحادیه اروپا است، از مقامات چین به دلیل برکناری شماری از قانونگذاران اپوزیسیون هنگ کنگ از شورای قانونگذاری این شهر انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که تصمیم پکن برای برکناری چهارتن از اعضای شورای قانونگذاری هنگ کنگ جدیدترین گام در یک مسیر «عمیقاً نگران کننده» است که هدفِ آن تضعیف کثرت گرایی و آزادی بیان است.

این ماجرا از آن جایی آغاز شد که پارلمان چین قطعنامه ای را تصویب کرد که به موجب آن، مقامات اجرایی هنگ کنگ اجازه می یابند قانونگذارانی را که از استقلال هنگ کنگ حمایت می کنند، و / یا با نیروهای خارجی تبانی کرده یا امنیت ملی را تهدید می کنند، بدون گذراندن فرآیند حقوقی از سمت خود برکنار کنند.

مدت کوتاهی پس از تصویب این قطعنامه در پارلمان چین، دولت محلی هنگ کنگ از رد صلاحیت چهار تن از اعضای شورای قانونگذاری این شهر خبر داد که پیش از این نیز به دلیل عدم اثبات وفاداری آنها به هنگ کنگ از رقابت مجدد در انتخابات منع شده بودند.

با این وجود، سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که «شهروندان هنگ کنگ از حق انتخابات آزاد و عادلانه و همچنین آزادیها و حقوق تضمین شده در قانون اساسی برخوردارند».

این مقام آلمان در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت این حقوق و حفظ خودمختاری هنگ کنگ افزود که چین در جامعه بین الملل نسبت به این موارد متعهد شده است.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آلمان از آن منظر قابل توجه است که چین یکی از مهمترین شرکای تجاری این کشور اروپایی بشمار می رود و در حال حاضر نیز سازندگان خودرو در آلمان از افزایش چشمگیر تقاضای چین برای خودروهای آلمانی سود زیادی می برند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    از این نظر درست هست که چین بایستی هر چه زودتر تکلیف تایوان رو روشن کنه چون دو بخش هنگ کنگ و تایوان بایستی با یک دیدگاه اداره بشوند تا کشورهای دیگر دست از دخالت در امور داخلی چین بردارند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس