کد خبر 1142260
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

ماشین لباسشویی این امکان را فراهم کرده که  بدون دخالت دست لباس ها را شسته   و نیازی به صرف وقت و شستشو با دست نباشد.تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که لباس های کثیف را درون دستگاه قرار داده و با اضافه کردن مواد شوینده آن را روشن کنید ، پس از آن ماشین لباسشویی به طور خودکار لباس ها را شستشو داده و پس از خشک کردن کردن و آبگیری از آنها کار شستشو را به پایان می برد.
اما همین وسیله ، در معرض خرابی نیز هست که بهتر است با انواع رایج آن و راه حلش آشنا باشید .


خرابی های رایج ماشین های لباسشویی


۱ - دستگاه ماشین لباسشویی دارای سر و صدای زیادی می باشد.

در صورتی که دستگاه شما به طور ناگهانی دارای سر و صدای زیادی شده است، ممکن است درون دیگ آن شی یا وسیله ‌ای گیر کرده باشد.
در صورتی که از عدم گیر کردن شی در دیگ دستگاه مطمئن هستید ممکن است نیاز باشد که قطعه ای را تعویض کنید . در چنین مواقعی باید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید .


۲ -  خراب شدن تایمر دستگاه


در صورت خراب شدن تایمر ماشین لباسشویی ، نمی توان آن را بر روی برنامه مورد نظر خود تنظیم کرد و همچنین خراب شدن این قسمت باعث می شود که موتور دستگاه نتواند حرکت کند.
در این صورت نیاز به تعویض تایمر دستگاه می باشد . این کار باید توسط افراد متخصص و با تجربه در این زمینه انجام شود.


۳ - ماشین لباسشویی روشن نمی شود.


برای بررسی علت ایجاد این مشکل، ابتدا باید مطمئن شوید که دستگاه به جریان برق متصل می باشد.
دلیل دیگر برای روشن نشدن ماشین لباسشویی باز ماندن درب دستگاه است. در صورتی که درب ماشین لباسشویی دچار مشکل شده و از کار افتاده باشد ماشین لباسشویی روشن نمی شود.


۴ - عدم تخلیه آب از دستگاه


در صورتی که پمپ دستگاه خراب شده و یا فیلتر آن مسدود شده باشد آب از ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود.
در این هنگام باید شیلنگ تخلیه را خارج کرده و آن را درون ظرفی قرار دهید تا آب از دستگاه به طور کامل تخلیه شود ، سپس می توانید با نمایندگی های برند مربوط به ماشین لباسشویی تماس گرفته و برای عیب یابی دستگاه خود از آنها کمک بگیرید.


۵ - دستگاه آب را گرم نمی کند.


در صورت بروز مشکل در سیستم گرمایشی ماشین لباسشویی،  کد خطا در صفحه کنترل این دستگاه‌های مدرن ایجاد می شود.
شما می توانید با سرچ کردن در اینترنت در مورد کد خطا،  دلیل ایجاد مشکل و  نحوه رفع آن را پیدا کنید.
یکی دیگر از مواردی که توجه به آن بسیار مهم است این است که اگر شما نمی توانید گرما را از طریق ماشین لباسشویی احساس کنید به این معنی نیست که آب گرم نمی شود ، زیرا بسیاری از دستگاه ها عایق بندی شده اند.
در صورتی که لباس ها پس از شستشو به اندازه کافی تمیز می شوند و کد خطایی ایجاد نمی شود احتمالاً  گرمی آب مناسب است.

نکات مراقبتی از ماشین لباسشویی برای افزایش عمر دستگاه

- باز و بسته کردن آرام درب دستگاه


درب ماشین لباسشویی یکی از قطعات حساس آن می باشد که در صورت کوچکترین سهل انگاری ممکن است خراب شود یا لولاهای آن دچار شکستگی شوند.
به همین دلیل لازم است که هنگام باز و بسته کردن درب دستگاه ، این کار را به آرامی انجام داده و و دقت لازم را به خرج دهید.


۱- باز گذاشتن درب دستگاه
برای افزایش عمر ماشین لباسشویی خود لازم است پس از هر بار شستشو درب دستگاه را به مدت نیم ساعت باز بگذارید .
با این کار از زنگ زدن دیگ دستگاه جلوگیری کرده و اجازه می دهید تا داخل دستگاه کاملاً خشک شود. زیرا وجود رطوبت در داخل دستگاه می تواند آن را به محلی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها تبدیل کند که باعث ایجاد بیماری های پوستی می شوند.


۲- از قرار دادن اجسام سنگین بر روی ماشین لباسشویی خودداری کنید.
قرار گرفتن اجسام سنگین بر روی دستگاه و یا نشستن بر روی آن باعث می شود که قطعات داخلی ماشین لباسشویی بر اثر فشار زیاد خراب شده یا بشکنند.

۳- قرار دادن حجم مناسب لباس درون ماشین لباسشویی
در صورتی که ماشین لباسشویی خود را با لباس هایی بیش از ظرفیت دستگاه پر کنید ، چرخه شستشو با مشکل روبرو شده و موتور تحت فشار زیادی قرار می گیرد. این امر باعث خراب شدن موتور به مرور زمان می شود.
نکته دیگر در رابطه با وارد کردن حجم مناسب لباس ها درون ماشین لباسشویی این است که در صورتی که حجم لباس ها داخل دستگاه کم باشد نیز دستگاه را با مشکل روبرو می کند.

۴- عدم استفاده از مواد شوینده متفرقه
با توجه به اینکه در مواد شوینده متفرقه یا پودرهای دستی از مواد شیمیایی زیادی استفاده شده و این مواد شوینده کف زیادی دارند ، ممکن است باعث خراب شدن قطعات دستگاه شوند .
یکی دیگر از مواردی که در مورد مواد شوینده باید رعایت کنید این است که سعی کنید از مواد شوینده ای که حاوی مواد نرم کننده یا سفید کننده می باشند ، کمتر استفاده کنید.

مرکز گارانتی ، سرویس و تعمیر لوازم خانگی در کرج

سرویس و نگهداری لوازم خانگی قطعا کاری تخصصی است و نیازمند تجربه و مهارت دارد. ماهان سرویس ، با بیش از یک دهه سابقه و فعالیت ، به عنوان مرکز نصب ، سرویس و تعمیر لوازم خانگی در استان البرز و غرب تهران ، در حال سرویس دهی است.
 در صورت نیاز به تعمیر کار لباسشویی درکرج ، تعمیرکار یخچال در کرج و تعمیرکار تلویزیون در کرج و غرب تهران ، کافی است تماس گرفته تا نسبت به تعمیر و سرویس دستگاه شما اقدام شود .
تلفن : ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵ – ۳۳۵۳۶۹۹۸ -۰۲۶    /   www.arvandoxin.com


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس