ساخت پتروپالایشگاه کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس

براساس صورت مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران سال ۱۳۹۷، این شرکت در پایان سال مذکور، بیش از ۷۶ هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان به خزانه داری کل کشور بدهکار بوده است.

به گزارش مشرق، یکی از بخش هایی که در قالب یادداشت های توضیحی گزارش صورت مالی شرکت های دولتی، توضیحاتی درباره آن ارائه می شود، رابطه این شرکتها با خزانه داری کل کشور است.

براساس صورت مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سال ۱۳۹۷، این شرکت در پایان سال مذکور، بیش از ۷۶ هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان به خزانه داری کل کشور (دولت) بدهکار بوده است.

بیشتر بخوانید:

بورس انرژی میزبان عرضه نفتای سبک و سنگین

بخش اعظم بدهی مذکور ناشی از سهم خزانه داری کل کشور از بهای نفت خام و میعانات گازی تحویلی این شرکت در سال ۹۷ بوده که ارزشی ۲۷۰ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی داشته است.

بیشتر بخوانید:

جزئیاتی از درآمدها و هزینه‌های شرکت ملی نفت در سال ۹۷

از طرف دیگر، بخش اعظم طلب شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از خزانه داری کل کشور در سال ۹۷ هم بابت یارانه ۱۹۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومانی فرآورده های نفتی و حمل نفت خام و همچنین واریزی ۳۶ هزار و ۸۹۳ میلیارد تومانی شرکت ملی پخش به خزانه داری کل کشور بابت فروش فرآورده های نفتی بوده است.

در تصویر فوق، ارقام موجود در ستون اول مربوط به سال ۱۳۹۷ و ستون دوم مربوط به سال ۱۳۹۶ و هر دو رقم با واحد میلیون ریال و با عنوان (بدهکار)بستانکار است. 

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد تخصیص بودجه برای شرکت های دولتی

براساس این گزارش، بدهی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به خزانه داری کل کشور، تعدیل شده و از ۳۷ هزار و ۲۷ میلیارد تومان به ۳۲ هزار و ۶۵۳ میلیارد تومان رسیده است. جزئیات این تعدیل بدهی در جدول زیر آمده است:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس