محمود عباس: هیچ کس اجازه ندارد از طرف ما حرفی بزند

دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به نامه رئیس تشکیلات خودگردان از دعوت رام‌الله به برگزاری نشست بین‌المللی صلح در غرب آسیا قدردانی و بر حمایت خود از این موضوع تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان پاسخ «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درباره دعوت رام‌الله به برگزاری نشست بین‌المللی صلح در غرب آسیا را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

بایدن و ترامپ به یک اندازه به امنیت اسرائیل اهمیت می‌دهند

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، گوترش در این نامه از عباس به خاطر نامه‌اش موخه ۲۸ اکتبر ۲۰۲۰ قدردانی کرد، نامه‌ای که در آن به برگزاری نشست بین‌المللی صلح در غرب آسیا بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و قانون بین‌الملل فراخوانده شده بود.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه اعلام کرد، این نهاد از تمامی تلاش‌ها برای همکاری بین‌المللی چند جانبه که ممکن است به تجدید روند صلح در غرب آسیا کمک کند و ومسیر سیاسی برای تحقق صلح فراگیر و شامل میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را ترسیم کند، استقبال می‌کند.

گوترش تأکید کرد، رایزنی‌های شخصی خود با اعضای شورای امنیت و طرف‌های مؤثر بین‌المللی مربوطه به علاوه «نیکلای ملادینوف» هماهنک‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح را ادامه خواهد داد و امیدوار است که در روند صلح در غرب آسیا مفید واقع شود.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه بر تعهد سازمان ملل به حمایت از فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برای حل نزاع بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل، توافق‌های چند جانبه و قانون بین‌الملل با هدف تحقق راهکار دو دولتی تأکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس