کد خبر 1141120
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳
نمایندگان تهران پای درد دل مردم یک روستای جنوب شهر

تعدادی از نمایندگان مجلس در مجمع نمایندگان استان تهران ضمن بازدید از کارخانه سیمان در جنوب تهران به بازدید از مناطق کم برخوردار محله امین آباد واقع در شهرری پرداختند.

به گزارش مشرق، روز یکشنبه تعدادی از نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات به بازدید از مجتمع کارخانه سیمان تهران واقع در شهرری پرداختند.

در طی این بازدید نمایندگان از نزدیک در جریان مسائل مربوط به این کارخانه از جمله بحث‌ها درخصوص میزان آلایندگی این کارخانه و نیز مشکلات معیشتی و دستمزدی کارگران این کارخانه قرار گرفتند که تعدادی از آن‌ها به حقوق کم خود (با لحاظ اضافه دریافتی ماهانه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) و نیز عدم لحاظ این شغل در رسته مشاغل سخت گله کردند.

در ادامه این بازدید یک روزه، نمایندگان با حضور در مسجد جامع امین آباد که اکثریت حاضران را کشاورزان زحمت‌کش منطقه تشکیل می‌دهند در جریان مهم‌ترین مشکلات این منطقه قرار گرفتند.

حجت الاسلام موسوی امام جماعت این مسجد گفت: منطقه امین آباد ۴۳ جانباز و ۳۷ شهید تقدیم به انقلاب کرده است و به جرأت می‌توانم بگویم که قریب به اتفاق این ۱۷ هزار نفر ساکن در این منطقه از وفاداران به خون شهدا و نظام اسلامی هستند. 

آب شرب و حق‌آبه کشاورزان از مشکلات عمده منطقه

سیدعلی یزدی خواه نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از مشکلات عمده این منطقه یکی آب شرب منطقه و دیگری حق‌آبه کشاورزان است.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور کارخانه سیمان در این منطقه، امروز عده زیادی از کارگران آن مجموعه از همین مردم ساکن در امین آباد هستند.

افتتاح بیمارستان ۳۳۰ تختخوابی فیروزآبادی تحول مثبتی برای نظام سلامت ری خواهد بود

حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز گفت: از صبح در محضر اعضای مجمع استان تهران شاهد بازدید و در جریان گرفتن نمایندگان مجلس از مشکلات مردم منطقه بودیم.

وی عنوان کرد: مردم ری همواره جز باوفاترین مردمان به انقلاب اسلامی بوده‌اند و انشاءالله با توجهات نمایندگان تهران شاهد برطرف شدن مشکلات این مناطق باشیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری عنوان کرد: در حوزه بیمارستانی اگر بتوانیم بیمارستان ۳۳۰ تختخوابی فیروزآبادی را مورد بهره‌برداری قرار دهیم یک تحول مثبتی بعد از انقلاب برای نظام سلامت ری انجام می‌‎گیرد.

توکلی افزود: اتفاق خوب دیگر وصل شدن ۱۷ روستای شهرری به آب شرب شهری است همچنین بعد از آنکه دهیاری برای این روستاها تشکیل شد شاهد زیباترشدن سیمای روستاها بوده‌ایم.

آمادگی اهدای وام و کمک مؤمنانه به گروه‌های جهادی

سید محسن دهنوی از دیگر نمایندگان تهرانی مجلس یازدهم نیز ابراز کرد: طبق صحبتی با پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان اعلام آمادگی شد از باب مسؤولیت اجتماعی بخشی از هزینه‌های اجتماعی مردم منطقه را تأمین کند و ماهم هر کمکی از دستمان بر بیاید دریغ نمی‌کنیم.

وی مطرح: در مجلس گروه جهادی تشکیل داده‌ایم و انشالله در قالب تأمین اعتباری که در این گروه جهادی انجام گرفته است حاضر به اهدای وام و کمک مؤمنانه به گروه‌های جهادی منطقه هستیم.

پدر شهید سرلک: اهالی این منطقه از کم‌ترین امکانات تفریحی برخوردار هستند 

پدر شهید مدافع حرم ابوالفضل سرلک از ساکنان این منطقه نیز اذعان کرد: متأسفانه اهالی این منطقه از کم‌ترین امکانات تفریحی برخوردار هستند در همین خصوص زمینی در نزدیکی بیمارستان این منطقه به صورت بلااستفاده داریم که می‌تواند مجموعه تفریحی برای جوانان منطقه احداث شود.

وی یادآور شد: درمانگاهی نیز که در این منطقه وجود دارد و زیر نظر خانه بهداشت است متأسفانه تا ساعت ۱۶ بیشتر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه نمی‌دهد و منجرشده مردم منطقه اگر شب نیاز به دکتر داشته باشند مجبور به سفر تا شهرری هستند.

از دیگر نکات و دغدغه‌های اهالی این محل عدم اشتغال کافی جوانان محله امین آباد در کارخانه سیمان تهران، وجود تعداد بسیار زیادی اتباع بیگانه که جمعیت آن‌ها به بیش از شش هزار نفر می‌رسد و نیز عدم بهره‌مندی از آب شرب علی‌رغم رسیدن آب شرب به بیمارستان محل بود که همگی آن‌ها مورد تأکید نمایندگان مجلس قرار گرفت.

در پایان این بازدید از خانواده شهدای مدافع حرم محله امین آباد شهرری تجلیل شد.

در این بازدید سیدنظام موسوی، محسن روح الامینی، سیدمحسن دهنوی، سیدعلی یزدی خواه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری و سید عباس حسینی مدیرعامل کارخانه سیمان تهران حضور داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس