فرمانده هوانیروز ارتش  امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: با توجه به دستور رهبر معظم که گفتند باید بالگرد ملی ساخته شود، طراحی‌ها انجام شده و با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش این کار در حال انجام است.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش گفت: امروز ناوگان عظیم بالگردی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در حوزه توان رزمی و قدرت بازدارندگی به عنوان قدرت برتر خاورمیانه محسوب می‌شود.

امیر قربانی خاطرنشان کرد: در بحث قطعه سازی توانستیم نهضت قطعه سازی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود، را ایجاد کنیم و ۵۰۰ نوع قطعه در هوانیروز ساخته می‌شود که بر روی بالگردها نصب شده است.

بیشتر بخوانید:

چگونه می‌شود خلبان بالگرد شویم؟

وی که با ایرنا گفتگو می‌کرد، نصب سامانه‌ دید در شب را یکی از پروژه‌های هوانیروز عنوان کرد و گفت: یکی از کارهایی که برای نخستین بار در کشور و منطقه خاورمیانه توسط متخصصین و خلبانان و پرسنل فنی هوانیروز و شرکت‌های دانش بنیان به صورت یک مجموعه اجرا شد، نصب سامانه دید در شب بر روی بالگردها و تست ‌آن در رزمایش‌ها و تمرینات شبانه در مناطق عملیاتی بود.

 فرمانده هوانیروز ارتش افزود: امروز آماده ارائه و نصب این سامانه برای هر نیرو و سازمان دیگر و حتی کشورهای اسلامی، دوست و برادر هستیم که البته در این زمینه صحبت‌هایی هم شده است.

امیر قربانی با اشاره به دستاوردهای هوانیروز در زمینه سامانه‌ها و موشک‌های نقطه زن هم گفت: امروز سامانه‌های نوین و به روزی که روی بالگردهای دنیا نصب است، روی بالگردهای هوانیروز نصب شده و در این زمینه آماده پشتیبانی از نیروهای مسلح در هر نوع ماموریت و عملیاتی هستیم.

بیشتر بخوانید:

کدام خلبان ارتش در دفاع مقدس ناجی سرپل ذهاب شد؟ +عکس

امیر قربانی با اشاره به اقدامات هوانیروز برای اورهال کردن بالگردها گفت: اورهال کردن بالگردها کار سنگینی بود که با حمایت‌های فرمانده نیروی زمینی ارتش و سلسله مراتب فرماندهی امروز به جایی رسیدیم که تمام تعمیرات بالگردها توسط متخصصین هوانیروز انجام می‌شود.

وی درباره ساخت بالگرد ملی هم گفت: با توجه به دستور رهبر معظم که گفتند باید بالگرد ملی ساخته شود، طراحی‌ها انجام شده و با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش این کار در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک نخستین بالگرد ملی را خواهیم ساخت.

امیر قربانی تصریح کرد: در تامین قطعات نیازی به واردات نداریم ‌و حتی می‌توانیم به کشورهای اسلامی و دوست کمک کنیم.

فرمانده هوانیروز با بیان اینکه هوانیروز عراق اخیرا بازدیدی از هوانیروز ما داشتند و قرار شد ما هم بازدید متقابلی داشته باشیم، گفت: طرف عراقی خیلی مایل بود که از قطعات ما خریداری کند و سامانه‌های دید در شب تولید کشورمان روی بالگردهای آنها نصب شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    28 2
    احسنت خدا قوت
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      4 15
      نیرویی که منتظر فرمان ساخت است عاقبتش شکست است مثل فوتبال اگر بخوای منتظر ضد حمله باشی قطعا بخت میدی
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    17 1
    احسنت
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    5 38
    قطعات ما به درد کدوم مدل هلیکوپتر عراقی میخوره؟
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    12 4
    لطفا چیزی ارائه ندید . اینا نمک میخورن نمکدون میشکنن
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    11 3
    بالگرد ملی میشه درست کرد و زهینه تولیدش قابل توجیه.
  • سرباز IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    8 0
    اول موتور باید بسازیم
  • علی خدایی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    10 1
    داشتن یگان قوی بالگردی هم بالگرد های جنگی هم ترابری خیلی مهم است که باید در تعداد بالا ساخته و عملیاتی بشود و داشتن زیر ساخت های بزرگ برای تامین تعمیرات و نگهداری نیروی انسانی هم
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    17 1
    درود بر نیروهای مسلح ایران این بسیار خبر خوشحال کننده بود ما باید بالگردهای نظامی مان هم تراز قدرت های جهانی باشد که با پشت کار و مدیریت جهادی و نیروی انقلابی مسلح ایران این خبر خوش نزدیک است
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    9 2
    درود بر امیر قربانی . وفقکم الله بالتوفیق التام .
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 2
    موجب افتخار هست
  • حمیدرضا IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 2
    با سلام .............. خدا قوت و نگهدارتان باشد . التکاس دعا ***
  • علی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 1
    سلام مگه ما بالگرد نساختیم اون هم جدید تر از بالگرد کبری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس