به گزارش مشرق، کانال تلگرامی آموزش سوادسایبری درباره نقش شبکه‌های اجتماعی در مقابله با اخبار جعلی انتخابات آمریکا نوشت: از سال ۲۰۱۶ پس از پیروزی ترامپ، مبحث تاثیرات رسانه‌های اجتماعی بر انتخابات داغ شد هر چه به انتخابات ۲۰۲۰ نزدیک تر شدیم قواعد و قوانین جدیدی برای مبارزه با اخبار جعلی ، اطلاعات غلط و گمراه کننده در رسانه های اجتماعی وضع شد با صحبت‌های چهارشنبه صبح ترامپ مشخص شد ملت آمریکا در میانۀ سناریوی ترسناک یک انتخابات قرار دارند؛ ترامپ در سخنان خود از کاخ سفید گفت: "این یک تقلب در حق ملت آمریکا است." "ما برای پیروزی در این انتخابات آماده می شدیم.

صادقانه بگویم، ما در این انتخابات پیروز شدیم" سابقه دروغ پردازی های آقای رئیس جمهور مبحث تازه ای نبود اما رفتار فیس بوک و توییتر در مورد نحوه جمع و جور نمودن رئیس جمهوری که مستعد پخش اطلاعات نادرست سیاسی میباشد متفاوت بود. توییتر برچسب هشدار دهنده ای را به توییت های قانون شکن می‌چسباند و آنها را به ‌عنوان "گمراه کننده" معرفی می‌کرد. توییتر این برچسب را پشت پیام قرار می داد و پاسخ ها، بازتوییت ها و لایک را محدود کرد، و قابلیت بالقوۀ گسترش انبوه آنها را به شدت محدود کرد.

فیس‌بوک مجموعه‌ای از برچسب‌های خاص خود را به پست های انتخاباتیِ ناقض قوانینش می‌چسباند، اگرچه آنها بیشتر به منظور ارائه اطلاعات واقعی به جای ارائه هشدار در مورد ادعاهای دروغین طراحی شده اند.  فیس بوک به عنوان پاسخی مستقیم به ادعاهای زودرس پیروزی توسط ترامپ، مجموعه ای از پیام های چشم نواز(!) را در سراسر فیس بوک و اینستاگرام منتشر کرد و به کاربران یادآوری کرد که هنوز آرا در حال شمارش هستند. توییتر رسماً چند رسانه مشخص را بعنوان مرجع معتبر معرفی کرد تا خبر قطعی فرد پیروز را منتشر کنند! و هر گونه تخلفی برابر با حذف بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس