روسیه: با هر فردی که در آمریکا روی کار بیاید؛ همکاری می‌کنیم

یکی از دولتمردان روسیه می‌گوید بایدن رویکرد چندان مثبتی در قبال مسکو نخواهد داشت؛ با این حال، روسیه با رئیس‌جمهور بعدی آمریکا، فارغ از اینکه چه کسی باشد؛ همکاری خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ایتارتاس، «لئونید اسلاتسکی» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس دومای روسیه در واکنش به ادعای پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، گفت انتظار نمی‌رود که وی در رأس دولت بعدی واشنگتن، رویکرد چندان مثبتی نسبت به مسکو داشته باشد.

وی افزود: بایدن و باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا بودند که باب تحریم‌های متنوع علیه روسیه را باز کردند حال آنکه نامزد دموکرات این دور از رقابت‌ها، آشکارا روسیه را دشمن اصلی خوانده است.

با این حال، این قانونگذار روس، در ادامه اظهارات خود گفت: روسیه آماده همکاری با هر رئیس‌جمهوری است که در آمریکا سر کار بیاید. عادی‌سازی روابط با واشنگتن همچنان یکی از اولویت‌های مسکو به ویژه در سطح پارلمانی است. همه جنبه‌های ممکن گفتمان روسیه-آمریکا بررسی خواهد شد.

در واکنش به اعلان رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پیروزی بایدن، شبکه «فاکس‌نیوز» به نقل از یک منبع ارشد در کاخ سفید گزارش داد که تیم حقوقی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، روز دوشنبه دادخواستی را برای زیر سوال بردن شفافیت روند شمارش آراء، به دادگاه ارائه خواهد کرد.

این رسانه آمریکایی همچنین احتمال داد زمانی که ترامپ مطمئن شود شانسی برای پیروزی ندارد، شکست را می‌پذیرد و به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت متعهد می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس