کد خبر 1140375
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
موتورسیکلت نمایه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: برای ترخیص موتورسیکلت ها از پارکینگ امکان تقسط جرایم وجود دارد و همچنین حداقل قیمت پارکینگ محسابه می شود.

به گزارش مشرق، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز در حاشیه جلسه «ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات و معضلاتی که در بحث توقیف وسایط نقلیه بود، بحث موتورسیکلت‌های رسوبی بود که بیش از ۸ تا ۹ سال در پارکینگ‌ها متوقف شده بودند.

بیشتر بخوانید:

حذف قبض جریمه با هوشمندسازی پلیس

وی ادامه داد: عمده دلیل توقف این موتورسیکلت‌ها هم تخلفات راهنمایی و رانندگی بود یا اینکه با دستور قضائی و تشخیص مأموران در پلیس آگاهی، این موتورسیکلت‌ها توقیف شده بودند.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، در ۳۲ استان کشور بالغ بر ۸۳۷ هزار موتورسیکلت رسوبی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

روزانه چند تماس با پلیس ۱۱۰ گرفته می‌شود؟

هادیانفر بیان کرد: افرادی که از سال ۹۰ تا ۹۸ موتورسیکلت‌هایشان در پارکینگ توقیف شده است، به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و مراحل ترخیص را انجام دهند. هر ترخیص کمتر از یک ساعت زمان می‌برد البته اگر تمامی مدارک مانند کارت ملی، برگ سبز موتورسیکلت و … همراه مالک یا متصرف باشد. (مدارک لازم در ورودی دفاتر پلیس ۱۰+ نصب می‌شود).

وی تأکید کرد: این طرح از فردا آغاز و طی دو ماه انجام می‌شود. نرخ‌های مصوب پارکینگ، همان نرخ پارکینگی است که هیئت وزیران در سال ۹۴ تصویب کرده است و بیشترین نرخ ۷۲۴ تومان در تهران و کمترین نرخ ۱۸۰ تومان است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: ساعت کار پارکینگ‌ها و دفاتر پلیس ۱۰+ تا ساعت ۱۶ افزایش یافته و طرح تقسیط برای ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی هم اجرا می‌شود.

هادیانفر در پایان گفت: در پایان این دو ماه، اگر موتورسیکلتی در پارکینگ‌ها مانده باشد که مالک یا متصرف این وسایط مراجعه نکرده باشند، با دستور قضائی موتورسیکلت‌ها فروخته و مبلغ آن تا ۶ ماه نگهداری می‌شود. مجدد اگر مالک یا متصرف در این ۶ ماه هم مراجعه نکند، مبلغ فروخته شده به دولت واگذار می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    1 0
    باسلام: کاربسیارزیبایست..درودبرپلیس راهنمایی ورانندگی..اگردرمرحله آخرصاحبش پیدانشدشایدمرحوم شده باشند..پول فروشش به نیابت صاحبش درکارخیریه خرج بفرمایید هم شما ثواب ببرید وهم خیری وثوابی به صاحبش برسد--
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    1 0
    ۸۳۷ هزار موتورسیکلت؟؟؟؟!!! ماشالله
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    کار خوبیست اما مشکل چیز دیگری است که فکرکنم پنهان مانده اولا این موتورسیکلت ها بخاطر فقدان مدارک در پارکینگ مانده نه جریمه و هزینه پارکینگ نیروی انتظامی هم این رو میدونه فقط داره مجوز مزایده را میگیره اگر سری به بازار بزنید انواع موتورسیکلت مزایده ای یا پلاک قدیم درحال خرید فروش است و جالبه که تردد این موتورها غیرقانونی و در صورت مشاهده پلیس به پارکینگ منتقل میشه و دیگه هم ترخیص بشو نیست یعنی موتور سیکلت های که اشاره شد در بالا بدستور قضائی فروخته میشه یک چرخه درست شده که بصورت مزایده در اختیار مردم قرار میگیره و مجدد توقیف میشه (چون در مزایده قید شده غیر قابل تردد)و نقطه سر خط
  • سپاسی IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    سلام خسته نباشید بنده در شهرستان سراوان استان س، ب به استحضار مدیران میرسانم به گفته شما سردار سید کمال هایانفر گفته اند که برای ترخیص موتور سیکلت با همراه داشتن مدارک به یکی از دفاتر پلیس +۱۰مراجعه کنند سردار بزرگوار اگه حرفی که زدی صحت نداره یا اینکه زیر دستان شما هیچ اهمیتی واسه حرف که زدی ندارند بنده یک کارگر روستای هستم با شنیدن همین حرف از روستا اومدم شهر ۳۰۰هزارت هزینه کرایه تاکسی دادم که کار ترخیص موتورم درست کنم به گفته شما با در دست داشتن مدارک رفت پلیس +۱۰سوال کردم گفتند اولین باره این حرف از دهان شما میشنوم چنین حرفی هیچ صحتی نداره این بود جوابی که به من دادن مگه چند تا قانون هست من که سر در نمیارم چی به چیه خدا خودش رحن کنه
  • یوسف شاوه عی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    سلا م و خسته نباشید خدمت سردار محترم اقای هادیانفر پس تکلیف موتور های مزایده ای چه میشه چرا ادرس خریدار یا مبلغ فروخته شده ای ان را طبق روز به ما نمیدهند ممنونم لطفن جواب دهید با تشکر ۳۲۳۸

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس