کولاکوویچ: مربی جدید، فرصتی برای شناخت تیم ملی والیبال ایران ندارد/ دنبال صرفه‌جویی بودند باید اکبری سرمربی می‌شد

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران گفت: مربی جدید ایران فرصتی برای شناخت تیم ملی در فاصله‌ای که تا المپیک توکیو باقی مانده، ندارد.

به گزارش مشرق، ایگور کولاکوویچ در مورد فسخ قرارداد خود با فدراسیون والیبال ایران گفت: نمی‌توانم بگویم عصبانی هستم. قرار ما این بود که در مسابقات انتخابی المپیک، موفق شویم. فدراسیون ایران این حق را داشت که به همکاری ما پایان دهد. مبلغ قرارداد من بالا بود در حالی که هیچ مسابقه‌ای نداشتیم. برای من این نکته عجیب بود که هیچ کدام از مسئولان فدراسیون ایران حتی درباره امکان تمدید قرارداد من، صحبت نکردند. 

وی ادامه داد: سرمربیگری تیم والیبال ایران، تجربه بسیار خوبی بود با وجودی که در مدت 3 سال حضورم در ایران، سختی‌های زیادی از جمله تغییر رئیس فدراسیون و کمبود امکانات داشتیم ولی تجربه خوبی داشتم. ایرانی‌ها عاشق والیبال هستند و به همین دلیل همیشه از تیم ملی، پیروزی می‌خواهند. در مسابقات جام بزرگ قهرمانان به مدال برنز رسیدیم اما  علاقمندان به والیبال از ما مدال جام جهانی را هم می‌خواستند.

بیشتر بخوانید:

تیم ملی والیبال بعد از المپیک پوست اندازی خواهد کرد/ آلکنو با سعید معروف اختلافی ندارد

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال گفت: هدف فعلی فدراسیون ایران، مدال المپیک است که دستیابی به آن، کار بسیار دشواری به حساب می‌آید. دوست ندارم در مورد سختی‌های پیش روی کادر فنی صحبت کنم چون قراردادی با ایران ندارم. خوشحالم که به شکل خوبی با تیم خداحافظی کردم. دلیل رسمی این خداحافظی، مسائل مالی بود که آن را کاملاً پذیرفتم. آرزو داشتم که با تیم ملی ایران به المپیک بروم چون بازیکنانم را خیلی دوست داشتم. مثل یک خانواده بودیم و برای آنها  بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

وی در مورد مسائل مالی فدراسیون والیبال ایران در استخدام سرمربی جدید تصریح کرد: نیازی به صحبت در این مورد نیست. من پذیرفتم که با فسخ قراردادم، مبلغی به سود فدراسیون ایران، صرفه‌جویی خواهد شد اما مسئله این است که مربی جدید، فرصتی برای شناخت تیم ملی ایران در فاصله‌ای که تا المپیک باقی مانده، ندارد. لیگ ایران، تعطیل بود و بازیکنان کمی در خارج از کشور بازی می‌کنند. 

کولاکوویچ گفت: زمان زیادی طول کشید که تفکراتم را به بازیکنان انتقال دادم و این افراد را شناختم. روحیه تیم ملی ایران، چیزی نیست که توسط هر مربی، کشف و شناخته شود. فدراسیون ایران، این ریسک را قبول کرد. آلکنو و کاستلانی، جزو بهترین مربیان جهان هستند ولی تغییر مربی، تنها سختی پیش روی تیم ملی والیبال در راه المپیک نیست. ملی پوشان ایرانی در لیگ ایران، تنها فرصت رویارویی با یکدیگر را دارند و تجربه بین‌المللی آنها اضافه نمی‌شود.

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال صربستان اظهار داشت: تمایل به هر چیزی که داشته باشی، راهش را هم پیدا می‌کنی به همین دلیل بود که فدراسیون ایران به جای ادامه همکاری، راه فسخ قرارداد مرا پیدا کرد. به این تصمیم احترام می‌گذارم. در حال حاضر، وضعیت شیوع کرونا، خیلی بدتر از گذشته شده و مسئولان ایرانی همچنان دنبال استخدام یک مربی مشهور هستند. متوجه نمی‌شوم؛ اگر دنبال صرفه‌جویی مالی هستند، باید یک مربی ایرانی، مثلا پیمان اکبری را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌کردند. حالا فدراسیون مدعی است که تیم ملی برای مدال به توکیو می‌رود. این موضوع، فشار زیادی به سرمربی جدید وارد خواهد کرد. 

کولاکوویچ در مورد تقابل تیم‌های ملی ایران و لهستان گفت: هر دو تیم به دنبال پیروزی هستند و بعضی اوقات این اشتیاق به قدری زیاد است که که از کنترل خارج می‌شود. حاشیه‌های تقابل دو تیم ایران و لهستان، جنبه شخصی ندارند. شما می‌بینید که میلاد عبادی‌پور در حال حاضر عاشق لهستان است و حتی گذرنامه لهستانی هم گرفته. همه لهستانی‌ها هم او را دوست دارند و به او احترام می‌گذارند.

وی در مورد اینکه در سال 2016 نامزد سرمربیگری تیم ملی لهستان بوده، گفت: انگیزه‌های من همیشه بالا بوده است. لهستان، بهترین بازیکنان و بهترین مربی جهان را دارد. هدایت تیم ملی والیبال لهستان، چالش بزرگی برای من خواهد بود. به عنوان یک بازیکن پیشین و مربی فعلی، همیشه هدفم کار کردن با بهترین‌ها  بوده و از سال 2016 هم این هدف تغییر نکرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    0 0
    بدترین مربی ایران کولاکویچ بود سه سال با تو سوخت شد. الکنو در کمترین زمان بیشترین بازده ای رو می ده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس