کارشناس حقوقی با اشاره به رای آل‌کثیر: برای اولین بار پیش‌بینی‌ام اشتباه از آب درآمد

کارشناس حقوقی فوتبال گفت که رای محرومیت مهاجم تیم پرسپولیس از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ناعادلانه بوده است.

به گزارش مشرق، غلامرضا رفیعی در گفتگو با برنامه "چهار چهار دو" رادیو جوان درباره رای عیسی ال کثیر اظهار داشت: رای ال کثیر بسیار سختگیرانه و ناعادلانه بود. این رای در تاریخ رسیدگی‌های ارکان قضایی فوتبال جهان بی سابقه است. اگر او در لیگ داخلی این واکنش را نشان نمی‌داد بدون شک این رای برای حقوق‌دانان ورزشی جهان جای تعجب نبود اما متاسفانه در این پرونده نقض عدالت نشان داده شد همچنین نیاز ما را به کاندید کردن افراد شایسته در AFC نشان داد تا قابلیت جلوگیری از این رای ها را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هرگز فوتبال جهان و تاریخ رسیدگی های ارکان قضایی پرونده ال کثیر را فراموش نخواهد کرد گفت: ده ها عکس این واکنش او در لیگ داخلی منتشر شده است و واقعا از این رای متاسف شدیم. حدود ۲۰ سال است که من در حوزه فوتبال اظهار نظر می‌کنم و برای اولین بار پیش‌بینی من نادرست از اب در آمد.

رفیعی با اشاره به اینکه پرسپولیس باید فورا از امکانات طرح دعوا در دادگاه cas استفاده کند تصریح کرد: امیدوارم که پرسپولیس این اقدام را انجام دهد. شرایط ومقرراتی در cas وجود دارد که امکان رسیدگی زودتر به این پرونده وجود دارد. به نظر من به دلیل اینکه ان دادگاه بی‌طرف است پرسپولیس شانس بسیار بیشتری دارد. AFC در سنوات گذشته نیز نشان داد که بی‌طرف نیست. محروم کردن میزبانی باشگاه های ما یکی از این موارد است.

وی با تاکید بر اینکه مشاوران حقوقی باشگاه های ما باید جلسات متعددی را برای بازیکنان برگزار کنند عنوان کرد: فوتبال جهان در حال قانون‌مند شدن است. مشاوران حقوقی باید تخلفات و تنبیهات انضباطی را به بازیکنان آموزش دهند. مطمئنا ماده ۵۸ بند یک را برای هیچکدام از بازیکنان باشگاه های ایرانی قبل از شرکت در تورنومنت اخیر تفسیر نکردند.

رفیعی در پایان تصریح کرد: اگر آل کثیر بازیکن عربی بود قطعا بخشیده می‌شد. باشگاه پرسپولیس نگران طولانی شدن رسیدگی نباشد و اعتراض به این ناداوری حق فوتبال ایران است. من اطمینان دارم که دادگاه بین المللی ورزش در این باره رای دیگری صادر می‌کند چراکه ال کثیر سو نیت نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس