عملیات والفجر 8 - والفجر هشت

دوستان عزیزی که دچار سرفه شدید شده بودند با خواهش و تمنا از ما می خواستند تا با آنها کمک کنیم که زیر آب بمانند و خفه شوند!

به گزارش مشرق، شهید سرهنگ رمضان قاسمی در روایتی درباره عملیات والفجر هشت می‌گوید:

هنگام عبور از اروند رود به دلیل تلاطم شدید آب، عده ای از غواصان، دهان و گلویشان پر از آب شده بود و در آستانه خفه شدن قرار داشتند. در چنین حالتی بی آنکه خود بخواهند، دچار وضعیتی شده بودند که ناچار به سرفه کردن بودند اما چون می دانستند که با یک سرفه کوچک هم عملیات لو رفته و نیروها به قربانگاه می روند، با تمام توان تلاش می کردند تا سرفه نکنند. چون وضعیت اضطراری شد، ماجرا را با سردار قربانی در میان گذاشتیم ایشان پیغام داد: اگر شده خود را خفه کنید اما سرفه نکنید، چون یک لشکر را نابود خواهید کرد. ما که از انتقال این پیام به خود می لرزیدیم ناگزیر آن را ابلاغ کردیم. در پی این ابلاغ چنان صحنههای تکان دهنده ای را می دیدیم که به راستی بازگو کردن آنها نیز برایم سخت و دشوار است.

عزیزانی که دچار سرفه شده بودند، بارها و بارها خود را زیر آب فرو می بردند اما باز موفق به اجرای فرمان نمی شدند. در شرایط سخت و غیر قابل توصیفی قرار داشتیم. این بار دستور رسید: از فرد کنار دست خود کمک بگیرید تا زیر آب بمانید و بی صدا شهید شوید تا جان دیگران به خطر نیفتد.

می دانستیم که صدور چنین دستوری برای فرمانده چقدر دشوار است. اما این را هم می دانستیم که موضوع هستی و نیستی یک لشکر و پیروزی یک عملیات در میان است.

اما با این همه نفس در سینههای ما حبس شده بود و مدام از خود می پرسیدیم که کدامیک از ما قادر به انجام چنین کاری است. این در حالی بود که خود دوستان عزیزی که دچار سرفه شدید شده بودند با خواهش و تمنا از ما می خواستند تا با آنها کمک کنیم که زیر آب بمانند و خفه شوند!

می دانم که بازگو کردن این حقایق چقدر تلخ و غم انگیز است اما این را نیز می دانم که برای ثبت در تاریخ و نشان دادن عظمت یک نسل و روح بلند رزمندگانی که برای دفاع از جان و مال و آبرو و آرمان یک ملت از هیچ مجاهدتی دریغ نمی ورزیدند ناگزیر به بیان این وقایع هستیم.

به هر تقدیر همه در تکاپو بودیم تا راهی برای گریز از این مهلکه پیدا کنیم که در یک چشم بر هم زدن تمام اروند رود و همه ساحل ما و دشمن پر از صدای قورباغههایی شد که نمی گذاشتند صدای سرفه نیروها ما به گوش کسی برسد.

شگفت انگیز بود و باور نکردنی زیرا در جایی و حالی که شاید در طول یک سال هم نتوان صدای یک قورباغه راشنید، آن شب و آن جا مالامال از صدای قورباغههایی شد که تردید ندارم به یاری ابراهیمها و اسماعیلهایی شتافته بودند که برای یاری الله در برابر آن فرمان سر تعظیم فرو آورده و حاضر شده بودندتا قدم به قربانگاه خود بگذارند همان لحظه بود که اعجاز توسل به بی بی فاطمه زهرا(س) و تبرک جستن از پرچم بارگاه امام رضا(ع) را دریافتیم و بار دیگر خدای را سپاس گفتیم که ما را در صف عاشقان خاندان عصمت و طهارت قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    10 27
    این روایت شما را رد یا تایید نمی کنم ولی نیاز به تایید سایر افراد حاضر در آن عملیات و مستندات بیشتر وجود دارد.
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      10 3
      میشه عدد افراد تایید کننده رو هم بفرمایید تا صحت ماجرا مورد باور شما قرار بگیره تا همون تعداد اظهار نظر کنن
    • سروش IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      3 0
      9:45 تو این روایت رو باور نداری؟خب می تونی بری از عراقی های حاضر در اون عملیات سؤال کنی!!! چرا شبهه ایجاد می کنید!!!
  • DE ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    4 0
    وقتی قورباغه‌ها به یاری غواص‌ها آمدند//.....عزیزانی که دچار سرفه شده بودند، بارها و بارها خود را زیر آب فرو میبلردند تا خفه شوند. در شرایط سخت و غیر قابل توصیفی قرار داشتیم. این بار دستور رسید: از فرد کنار دست خود کمک بگیرید تا زیر آب بمانید و بی صدا شهید شوید تا جان دیگران به خطر نیفتد…که موضوع هستی و نیستی یک لشکر و پیروزی یک عملیات در میان است......برای ثبت در تاریخ و نشان دادن عظمت یک نسل و روح بلند رزمندگانی که برای دفاع از جان و مال و آبرو و آرمان یک ملت از هیچ مجاهدتی دریغ نمی ورزیدند ……// قابل توجه کسانیکه برای ماندن حزب و دسته خود در راس قدرت و چپاول کیک حکومتی ! حاضر به خفه کردن صدای انقلاب و انقلابیون و نابودی کیک زرد و بتن ریزی در حتی کل صنعت دفاعی کشور بوده و به التماس وعجز ولابه به کدخدا زنده هستند و مدیریت ها و مسئولیت ها را بین دادچ ها و رفقای بی لیاقت خود تقسیم کرده و صاحبان اصلی انقلاب را خانه نشین نموده اند.
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    2 0
    سردار مرتضی قربانی یک فرمانده خاص و اعجوبه ای بود در هدایت عملیات .به تنهایی یک لشکر بود ، خدا حفظش کند خودم دیدم یک جمع چندین هزارنفری آشفته را که همه‌ی فرماندهان از ساماندهی آنها مستأصل شده بودند در کمتر از نیم ساعت جمع و جور و آماده کرد
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    8 10
    لطفا بفرمایید منبع شما کدام کتاب یا مصاحبه مستند است؟ آیا فرمانده دیگری آن را تایید می کند؟
  • مرتضی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    1 0
    من در عملیات ولفجر 8 بودم چنین چیزی تا حالا نشنیده بودم و حتی بسیاری از دوستان غواصم که در عملیات ولفجر 8 حضور داشتند این مطلب را رد کردند و گفتند عملیات در سکوت مطلق انجام شد و هیج ارتباط رادیویی نبود که برای این چیزها رد و بدل پیام بشود حواستان باشد این مطالب بدون منبع مستند همان تحریفات دفاع مقدس است
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    27 1
    نثار ارواح طیّبه شهدا صلوات: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
  • حمید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    22 0
    آی شهدا... آی جانبازان... آی جان برکفان... آی رزمندگان اسلام... مدیون تان هستیم تا قیامت. التماس شفاعت.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    2 1
    قورباغه ها نبودند که به یاری رزمندگان آمدند . این فرشتگان بودند که به امر خدا به قورباغه ها دستور دادند که سر و صدا تولید کنند .
  • کاظمی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    4 0
    بی شک لحظه لحظه دفاع مقدس پرازامدادهای غیبی ست ۰ درود بر شرافتتان ای شهدا که باخون خود این خاک را بیمه کرده اید!
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    3 0
    روایت درهم پیچیدن صدای خفیف سرفه‌ها در صدای قورقور قورباغه‌ها کاملا می‌تواند درست باشد. از این امدادهای غیبی در جنگ کم نبوده. در کربلای۵ که ایرانیان ناچار شدند به علت به دست گرفتن ابتکار و سرعت عمل و رعایت حداکثری اصل غافلگیری در زمان بسیار کمی پس از کربلای۴ عملیات کنند، شب عملیات کاملا مهتابی بود و سر غواصان که از آب بیرون می‌ماند، قطعا توسط دشمن رویت می‌شد. اما به صورت کاملا معجزه‌وار چند شب قبل از عملیات پرندگان سیاه‌رنگی در سطح آب نشستند که شب عملیات سرهای غواصان خط‌شکن ما لابلای این پرندگان مشکی سوار بر موج آب به خوبی استتار شد. این موضوع را سردار مرتضی قربانی فرمانده شجاع ل۲۵ کربلا در مستند شلمچه به زیبایی بازگو کرده‌اند.
  • حسين DE ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    3 0
    خدايا تو حافظ و نگهدار اين انقلابى.
  • احسان IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    1 0
    آخه توی آن تلاطم اروند صرفه یک غواص به گوش کی میرسه، ما که همان شب عملیات کنار اروند بودیم، این مسائل مطرح نبود،
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    حالا چرا در این اقتصاد آشفته منتظر معجزه نیستید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس