کد خبر 1139057
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
ترامپ بایدن

اما ترامپ بیش از اوشگفتی ساز شد و توانست ۲۹ رای تاثیر گذار ایالت فلوریدا را به سبد خود سرازیر کند و الان نیز در ۵ ایالت کلیدی از رقیب خود پیشی گرفته است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات پژواک خرد معاصر درباره رقابت انتخاباتی ترامپ و بایدن نوشت: در حالی که نظرسنجی ها خبر از پیروزی قاطع بایدن می دادند ، رقابت انتخاباتی در آمریکا به طرز عجیبی گره خورده است .

از طرفی جو بایدن طبق پیش بینی ها ،  الکترال کالج های ایالت های حامی حزب دموکرات را از آن خود کرد و در یک موفقیت پیش بینی نشده ، توانست رنگ آریزونا را از قرمز به آبی تغییر دهد و ۱۱ رای آن را تصاحب کند.

اما ترامپ بیش از اوشگفتی ساز شد و توانست ۲۹ رای تاثیر گذار ایالت فلوریدا را به سبد خود سرازیر کند و الان نیز در ۵ ایالت کلیدی از رقیب خود پیشی گرفته است.

تا اینجای کار جو بایدن ۲۳۸ رای الکترال کسب کرده و با وضعیتی که در ایالت نوادا ( ۶ رای ) دارد به احتمال قوی آرای الکترال قطعی اش به ۲۴۴ خواهد رسید.

سرنوشت ۵ ایالت هنوز مشخص نیست ؛ ایالات کارولینای شمالی ( ۱۵ رای الکترال ) ، پنسیلوانیا ( ۲۰ رای الکترال) ، ویسکانسین ( ۱۰ رای الکترال ) ، میشیگان ( ۱۶ رای الکترال ) و جورجیا( ۱۶ رای الکترال ).

تا این لحظه دونالد ترامپ در ایالت های فوق الذکر پیش است لکن شمارش آرای پستی می تواند وضعیت را تغییردهد.

جو بایدن برای پیروزی به ۲۶ رای الکترال نیاز دارد و با توجه به فاصله کم با ترامپ در جورجیا ، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی ، احتمال این که بتواند در نهایت موفق شود وجود دارد.

نکته قابل تامل اینست که جو بایدن اعلام پیروزی کرده و ترامپ نیز خود را پیروز می داند و قصد دارد به دادگاه عالی شکایت کند. هواداران ۲ طرف نیز در برخی شهرها به خیابان آمده و باهم درگیر شده اند .

نه ترامپ قصد پاپس کشیدن دارد و نه بایدن ؛ جمهوری خواهان و دموکرات ها ، زورآزمایی و اردوکشی خیابانی را نیز آغاز کرده اند و احتمالا کار به جاهای باریک بکشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    افساد طلب ها سرنوشتشون به انتخابات دشمن گره خورده !
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    جو بایدن اعلام پیروز نکرده بلکه گفته در مسیر پیروزی است ولی ترامپ گفته پیروز شده و دادگاه عالی شکایت می‌کنه اگر پیروز شده چرا شکایت میکنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس