کد خبر 1139027
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
محمود فکری: نمی‌دانم چرا دکتر نوروزی قبول نکرد مشکل حل شود

شاید اگر استقلال در همان ابتدا که نام فکری برای اولین بار به‌عنوان گزینه مربیگری در این باشگاه مطرح شد برای انتقال فکری با نساجی وارد مذاکره می‌شدند حالا درگیر این همه بند و تبصره و حاشیه نمی شدند.

به گزارش مشرق، تنها چند روز به شروع بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر باقی‌مانده و وضعیت محمود فکری با باشگاه استقلال و رضایتنامه‌اش از باشگاه نساجی حل نشده است. این درحالی است که برخی موضوع را به دلیل شکایت نکردن باشگاه نساجی از این مربی تمام شده می‌دانند. درحالی که سکوت باشگاه نساجی تا این لحظه اصلا به معنی عقب‌نشینی از موضع خود نیست و اگر وضعیت این انتقال تا قبل از شروع لیگ حل نشود می‌تواند عواقبی برای این مربی و باشگاه استقلال داشته باشد.

 قلعه‌نویی واسطه شد

طبق اخباری که منتشر شده امیر قلعه‌نویی و نظری جویباری از مالک باشگاه نساجی خواستند موضوع دوستانه و رفاقتی حل شود. گویا چندی قبل و در همان زمان که بازار این انتقال داغ بود امیر قلعه‌نویی به واسطه رفاقت و دوستی دیرینه‌ای که با رضا حدادیان داشت از وی خواست این موضوع را به دور از هر جنجال و مسالمت‌آمیز حل کنند و واسطه شد. از طرفی علی نظری‌جویباری که از اقوام فکری است در این بین میدان‌داری کرد و از حدادیان خواست با توجه به اینکه این انتقال به هر شکل ممکن صورت گرفته از این به بعد مشکل را مسالمت‌آمیز حل کنند. همین موضوع نیز باعث شد مالک باشگاه نساجی تا امروز سکوت کرده و در جهت مسالمت‌آمیز حل کردن موضوع برآید.

 ۳ میلیارد تومان نقد پیشکش به نساجی

وقتی رضا حدادیان به خاطر وساطت قله‌نویی و جویباری کوتاه آمد و از شکایت رسمی دست کشید باشگاه استقلال و محمود فکری برای جلب نظر او حاضر به پرداخت سه میلیارد تومان در ازای این انتقال شدند. طبق اخباری که کسب کردیم، استقلالی‌ها و فکری سه میلیارد تومان پول نقد آماده کرده و حاضر شدند آن را به حساب نساجی واریز کنند ولی از آنجا که بند قرارداد فکری ۵ برابر مبلغ قراردادش در ازای رضایتنامه بود، حدادیان این مبلغ را قبول نکرد. از این رو این موضوع کمی کش پیدا کرد و تا به امروز هنوز حل نشده است.

بیشتر بخوانید:

به من گفتند بازیکنان استقلال گستاخ شدند/هواداران باید خائن و خادم را بشناسند/برای قهرمانی تلاش می کنیم

 استقلال ۵۰ درصد را به فکری سپرد

قرارداد محمود فکری با باشگاه استقلال به شکلی است که این مربی باید ۵۰ درصد از مبلغ توافقی بین باشگاه استقلال و باشگاه نساجی را برای دریافت رضایتنامه از روی قرارداد خود بپردازد.

این درحالی است که در قرارداد این مربی با باشگاه نساجی نیز آمده در صورت جدایی فکری از تیم نساجی این مربی موظف است ۵ برابر مبلغ قراردادش را به باشگاه نساجی پرداخت کند. به نظر می‌رسد قرارداد فکری در باشگاه نساجی ۷۰۰ میلیون تومان بود که ۵ برابر آن چیزی حدود۳.۵ میلیارد تومان می‌شود. با توجه به اینکه طبق شنیده‌ها مبلغ قرارداد فکری با باشگاه استقلال ۵.۴میلیارد تومان است. او موظف است ۵۰ درصد از توافق حاصله بین دو باشگاه را از جیب خود بپردازد و به نظر می‌رسد طبق توافق آن چیزی که فکری باید بپردازد کمی بیشتر از سه میلیاردی است که قبلا به نساجی پیش‌کش کرد.

 چرا نساجی ۳ میلیارد فکری را نپذیرفت؟

 نساجی حاضر به دریافت آن سه میلیارد نشد چراکه مدعی است این فقط ۵ برابر مبلغ قرارداد فکری است و دستیاران او نیز که به استقلال رفته‌اند شامل این ۵ برابر دستمزد می‌شوند. به نظر می‌رسد دستمزد دستیاران فکری ازجمله صمد مرفاوی، حنیف عمران‌زاده، سیروس دین‌محمدی و دیگران نیز روی هم چیزی حدود دستمزد فکری است و اگر باشگاه نساجی بخواهد همه این ۵ برابر توافق را از استقلالی‌ها و مربیان‌شان بگیرد مبلغی در حدود ۷.۵ میلیارد تومان می‌شود. این ۷.۵ میلیارد یعنی ۵ برابر قرارداد کل کادرفنی سابق باشگاه نساجی که حالا به استقلال رفته‌اند. جالب اینکه همان مبلغی است که از ابتدا نساجی‌چی‌ها از استقلالی‌ها در ازای رضایتنامه خواستند و آنها نپذیرفتند و کار به اینجا کشید. فکری هم در تازه‌ترین اظهاراتش اعلام کرده که نساجی از او ۷ میلیارد درخواست کرده و اگر بخواهد این مبلغ را پرداخت کند باید خانه‌اش را بفروشد اما اشاره‌ای به این مساله نداشته که این مبلغ تنها در قبال قرارداد او نیست و مربوط به کل اعضای کادرفنی‌اش است.

 حدادیان برای مذاکره به ایران آمد

رضا حدادیان از شکایت خود صرف‌نظر کرد و حالا حاضر به مذاکره است. مالک باشگاه نساجی که در روزهای اخیر خارج از کشور بود شنبه هفته جاری به ایران برگشت و قرار است طی جلسه‌ای با استقلالی‌ها این موضوع را ختم به‌خیر کند. به نظر می‌رسد صحبت‌های واسطه‌ها اثر خود را روی حدادیان گذاشته و او نیز مایل است موضوع مسالمت‌آمیز حل شود و به تفاهم برسند. این جلسه هر طور شده تا پایان هفته برگزار و به نتیجه خواهد رسید تا استقلالی‌ها بتوانند سرمربی خود را از بازی هفته اول، به دور از هر حاشیه‌ای در اختیار داشته باشند. در صورتی که توافق بین طرفین حاصل نشود باشگاه نساجی دیگر درنگ نخواهد کرد و شکایت خود از این مربی و باشگاه استقلال را به سازمان لیگ ارسال می‌کند.

 قبل از شروع لیگ تکلیف فکری مشخص می‌شود

شاید اگر استقلالی‌ها در همان ابتدا که نام فکری برای اولین بار به‌عنوان گزینه مربیگری در این باشگاه مطرح شد برای انتقال فکری با باشگاه نساجی وارد مذاکره می‌شدند و به آنها پیشنهاد ۴ میلیارد تومانی می‌دادند و پول را نقدا به باشگاه نساجی پرداخت می‌کردند حالا درگیر این همه بند و تبصره و حاشیه نمی‌شدند. آن زمان آنها برای پرداخت این ۴ میلیارد اما و اگرهای بسیاری داشتند و حتی حاضر به پرداخت پول نقد نشدند. همین موضوع این فرصت را به باشگاه نساجی داد تا با تمرکز روی قرارداد فکری این انتقال را شامل بند و تبصره کند. در هر حال استقلالی‌ها اگر می‌خواهند کار به شکایت نرسد باید طی همین چند روز باقی‌مانده با حدادیان و وکلایش توافق کنند تا موضوع ختم به‌خیر شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس