کد خبر 1138885
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
حیدری: گل‌محمدی صبر ایوب داشت که ماند/ چرا از علی کریمی در رده ملی استفاده نمی‌شود؟

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید فدراسیون فوتبال باید تدابیری اتخاذ کند تا از بزرگان فوتبال بیشتر استفاده شود.

به گزارش مشرق، سپهر حیدری درباره وضعیت مدیریتی پرسپولیس اظهار کرد: ابراهیم شکوری فرد سالم و پر تلاشی است که می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. درباره آقای سمیعی هم نمی‌توان اظهار نظر کرد چرا که او را به خوبی نمی‌شناسیم. ما فقط می‌دانیم او در حوزه حراست فعالیت کرده و الان هم به باشگاه پرسپولیس آمده است. در این میان شاید هر کسی سلیقه‌ای داشته باشد و بخواهد فرد دیگری مدیرعامل پرسپولیس باشد اما مهمترین مسئله موفقیت پرسپولیس است و بنابراین باید از آقای سمیعی و شکوری حمایت شود تا آن‌ها بتوانند کار کنند. بازیکنان و کادر فنی نیاز به آرامش دارد. 

وی افزود: ابراهیم شکوری فردی فوتبالی است که این موضوع می‌تواند به او کمک کند. او تجربه کار در فدراسیون فوتبال را دارد که این موضوع هم به شکوری کمک می‌کند تا بتواند مشکلات پرسپولیس را حل کند. انگیزه و سالم بودن شکوری به پرسپولیس کمک خواهد کرد. باید بپذیریم مشکلات مالی زیاد و همینطور بحث مطالبات بازیکنان کار را سخت کرده است اما با این حال همه باید کمک کنند تا مدیران جدید بیتوانند در راستای حل مشکلات باشگاه قدم بردارند. 

بیشتر بخوانید:

یک اشتباه عجیب از سوی رسول پناه و معاونانش

حیدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و گفت: قطعا بهتر بود پرسپولیس با نفرات کامل‌تر به بازی فینال برود اما شرایط طوری رقم خورده که هم با محرومیت مواجه هستیم و هم برخی از تیم جدا شدند که می‌توانستند کمک کنند. من فکر می‌کنم پرسپولیس حتی اگر با ٧ نفر هم وارد زمین شود، جام برای پرسپولیس است چون تیم واقعا می‌خواهد قهرمان آسیا شود. بعد از صعود تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا، حواشی زیادی گریبان تیم را گرفت اما واقعا گل‌محمدی صبر ایوب داشت که ماند و کارش را ادامه داد و حالا هم می‌خواهد قهرمان آسیا شود.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، سپهر حیدری به آموزش مربیان جوان در فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: خیلی از بزرگان فوتبال، سرمایه‌های فوتبال ایران محسوب می‌شوند و فدراسیون‌ فوتبال باید تمهیداتی بیندیشد تا این بزرگان بتوانند پیش از پایان دوران فوتبال خود دوران مربیگری را طی کنند. حیف است برخی از این بزرگان را از فوتبال دور نگه داریم و به بگوییم بروید چند سال صبر کنید تا مدرک مربیگری بگیرید. گاهی باید برای بازیکنان ملی‌پوش استثنا قائل شد تا این بازیکنان بتوانند کمی زودتر مدارک مربی‌گری را به دست بیاورند. 

وی ادامه داد: البته کمیته آموزش تا به حال کمک خوبی کرده است اما نقایصی هم وجود دارد. دیدگاه من این است که یک فرد برای سرمربی شدن، سلسله مراتب را طی کند. خود من هم این سلسله مراتب را طی کردم و الان هم در آکادمی خودم فعالیت می‌کنم. همانطور که گفتم برخی بازیکنان استثنا هستند و فدراسیون فوتبال باید برای بازیکنان تیم ملی شرایطی را در نظر بگیرد که آنها بتوانند در سال‌های آخر فوتبال خود، کلاس‌های مربیگری را طی کنند تا بلافاصله بعد از پایان فوتبالشان بتوانند روی نیمکت تیم ملی بنشینند.

حیدری همچنین گفت: یک بازیکن گاهی خصوصیات یک مربی را دارد و یا گاهی یک بازیکن چنین خصوصیاتی ندارد. مربیانی که در سطح بالا فوتبال بازی نکرده‌اند، زمانی که بخواهند مربیگری کنند دچار مشکل می‌شوند. به همین خاطر است که می‌گویم باید کمک شود که بازیکنان بزرگ که در سطح اول فوتبال ایران بازی کرده‌اند، بتوانند به مربیان بزرگ تبدیل بشوند. واقعا حیف است از فردی مثل علی کریمی در رده ملی استفاده نمی‌شود. چرا باید افرادی همچون کریمی فقط باید در باشگاه از خود فیلم بگیرند و پخش کنند؟ جای این افراد در فوتبال است، نه باشگاه‌های ورزشی. امیدوارم در آینده نزدیک فدراسیون فوتبال برنامه‌ای تدوین کند که از بزرگان فوتبال بیشتر استفاده شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کریم IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    یعنی جریان دلالی تاثیر نداشته؟؟؟؟؟ #بابامسعود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس