نیروی نظامی آمریکا در عراق

نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون گفت که ملت عراق خواستار اخراج نیروهای خارجی هستند و دولت این کشور باید این مسئله را اجرایی کند.

به گزارش مشرق، «فاضل الفتلاوی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون تأکید کرد که پارلمان عراق نظر خود را درباره رد هر گونه حضور نیروی خارجی اعلام کرده است.

پایگاه خبری «موازین نیوز» به نقل از الفتلاوی گزارش داد، پارلمان عراق همچنین اعلام کرد که باید جنگنده‌های آمریکایی به نقض حریم هوایی این کشور پایان دهند.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان:انتقام خون «حاج قاسم» خروج آمریکا از منطقه است

وی تصریح کرد، دولت عراق ملزم است که مصوبه پارلمان درباره اخراج نیرهای خارجی را اجرایی کند؛ زیرا این موضوع همچنان پابرجاست و فراموش نشده است.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، پارلمان به اخراج همه نیروهای خارجی و متوقف کردن تحرکات آنان در عراق رأی داده است و صادقون نیز به اخراج این نیروها، متعهد است.

بیشتر بخوانید:

دبیرکل نجباء: آمریکا را به عملیات‌های مرگبار وعده می‌دهیم

الفتلاوی بار دیگر تأکید کرد که عراق هیچ نیازی به حضور نیروهای خارجی در خاک خود ندارد؛ زیرا این نیروها در جریان حضور خود در عراق، تجاوزات بسیاری انجام دادند.

این نماینده عراقی تصریح کرد، دولت موظف است نظر ملت عراق را که بر پایان بخشید به هر گونه حضور خارجی در این کشور تأکید دارد، اجرایی کند.

طرح اخراج نیروهای آمریکایی ۱۵ دی ماه ۱۳۹۸ بعد از آن به تصویب قانون‌گذاران عراقی رسید که ارتش آمریکا در اقدامی تروریستی، شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه چند نفر از همراهانشان، ترور کرد و به شهادت رساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس