کد خبر 1138279
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۲
حمله تروریستی وین پایتخت اتریش

نهادهای اتحادیه اروپا و سران و مقامات شماری از کشورهای این قاره بی درنگ به حملات مسلحانه در پایتخت اتریش واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های خبری عرب زبان، «شارل میشل»، رئیس شورای اروپایی وابسته به اتحادیه اروپا بامداد امروز (سه شنبه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، حملات مسلحانه به شش نقطه در مرکز شهر وین، پایتخت اتریش را به شدت محکوم کرد.

میشل در پیام توییتری خود در این باره نوشت: اروپا این اقدام بزدلانه ناقض زندگی و ارزش های انسانی را به شدت محکوم می کند؛ به دنبال حمله هولناک امشب، به فکر قربانیان و مردم وین هستم؛ با همه مردم اتریش اعلام همبستگی می کنیم.

کمیسیون اروپا، دیگر نهاد وابسته به اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود حملات مسلحانه وین را وحشیانه خوانده و تاکید کرد که از آن احساس شوک و اندوه می کنند.

کمیسیون اروپا در ادامه نیز ضمن اعلام همبستگی کامل با اتریش در پی این حملات، تاکید کرد که از نفرت پراکنی و تروریسم قدرتمندتر هستند.

در همین حال، وزارت امور خارجه آلمان نیز ضمن تاکید بر این که اخبار هولناک و نگران کننده ای از وین می رسد، خاطر نشان ساخت که تسلیم نفرت پراکنی نخواهند شد و بدان که به دنبال تجزیه جوامع اروپایی است، اجازه فعالیت نمی دهند.

«مارک روته»، نخست وزیر هلند نیز حملات مسلحانه در پایتخت اتریش که تاکنون شماری کشته و زخمی بر جای گذاشته را هولناک توصیف کرد.

«الکساندر دی کرو»، نخست وزیر بلژیک نیز حملات مسلحانه وین را تروریستی و هولناک خواند و تاکید کرد که وی را شوکه و غمگین کرده است.

«استفان لوون»، نخست وزیر سوئد نیز به نوبه خود، ضمن محکومیت شدید حملات مسلحانه پایتخت اتریش، خواهان اتحاد علیه چنین حملاتی در جوامع اروپایی شد.

«کیریاکوس میتسوتاکیس»، نخست وزیر یونان نیز با بیان این که از حملات هولناک وین شوکه شده، تاکید کرد که اروپا علیه تروریسم متحد است.

دولت های اسپانیا و ایتالیا نیز در واکنش های مشابه، حملات مسلحانه وین را به شدت محکوم کرده و خاطر نشان ساختند که چنین اقداماتی و نفرت پراکنی در اروپا جایی ندارند.

منبع: شفقنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AU ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    10 3
    خیلی واضح هست که در حالی که مردم اروپا از دست حاکمان خود خشمگین و در آستانه ی شورش هستند، این حکومت ها با ایجاد جنگ صلیبی دارند خشم مردم را به جای حکومت به سمت رنگین پوستان و مسلمانان منحرف می‌کنند و متاسفانه بسیاری از هموطنان ما هم فریب این تاکتیک سیاسی را خورده‌اند.
  • فرامرز IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 5
    سخته براشون از مرز هاشون دفاع کنم نزارن دشمنان بیان داخل کشور شون وقتی هم یه عده ای از مردم اروپایی را کشتند مثل پیرزن های ناتوان فقط غر غر می کنند آن سرزمین ها سرانجام به اشغال مهاجمان در خواهند آمد
  • روشنگر AT ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    کشورهای اروپایی به بمباران و محاصره مردم یمن هم واکنش نشان بدهند!>کشورهای اروپایی لطفا تولید و صادرات ابزارآلات شکنجه را متوقف کرده و با آن برخورد کنند(به گفته ی منابع خبری>کشورهای اروپایی ابزارآلات شکنجه و ضدشورش تولید و به کشورها صادر میکنند،به علاوه صادرات میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات نظامی...>که به تمام نقاط،به ویژه کشورهای درگیر جنگ صادر میکنند،>>حقوق بشر غربی فقط ابزار و اهرمی شده برای باج گرفتن از کشورهای جهان سوم.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 1
    کثافتهای پشت پرده ماکرون و رژیم بی پدر مادر صهیونیستی هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس