کد خبر 1138250
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
نگرانی حماس نسبت به شیوع کرونا میان اسرای فلسطینی

سخنگوی حماس روز دوشنبه به ابتلای شماری از اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ویروس کرونا واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، حازم قاسم افزود: این بی تدبیری در زمینه پیشگیری و محافظت از جان اسرای فلسطینی در مقابل ویروس کرونا، نشان دهنده گسترش سیاست اهمال عمدی پزشکی علیه زندانیان است که باعث مرگ صدها نفر از آنها در زندان‌های رژیم اشغالگر خواهد شد.

سخنگوی حماس اضافه کرد: اداره زندان های رژیم اشغالگر و حکومت صهیونیستی مسؤول جان اسرای زندانی هستند.

وی همچنین از نهادهای بین المللی و حقوق بشری خواست تا با فشار بر رژیم صهیونیستی، سهل انگاری و اهمال در جان اسرای فلسطینی را متوقف کنند.

پیش تر "عبدالناصر فروانه" مسؤول هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی روز دوشنبه اعلام کرد که مقام های زندان «جلبوع» رژیم صهونیستی از ابتلای ۱۱ اسیر فلسطینی به کرونا خبر دادند.

حماس پیش از این نیز نسبت به خطرات پیش‌روی اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در سایه شیوع ویروس کرونا هشدار داد و خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای نجات جان این اسیران شد.

اظهارات حماس چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که یک اسیر فلسطینی به نام  "داوود خطیب" که به ۱۸ سال زندان محکوم شده بود و درحال سپری کردن محکومیت خود در زندان "عوفر" رژیم صهیونیستی در غرب رام الله بود، به خاطر اهمال پزشکی و در نتیجه سکته قلبی به شهادت رسید.

پس از شهادت خطیب حماس مسؤولیت کامل هرگونه تبعات شهادت داود خطیب اسیر ۴۶ ساله فلسطینی را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و گفت : این رژیم سیاست مرگ تدریجی اسرا را در پیش گرفته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس