ارجنامه انسان، راهی برای وحدت ادیان الهی و فرق اسلامی - امام موسی صدر - کراپ‌شده

 گفته‌های عربی امام موسی صدر در مجموعه‌ای دوازده جلدی با نام «مسیرة الامام السید موسی الصدر» جمع شده و ترجمۀ آن، به ضمیمۀ گفتارهای فارسی ایشان، در کتابِ پانزده جلدی «گام به گام با امام» گرد آمد است.

به گزارش مشرق، امام موسی صدر یکی از آگاهانی است که روابط انسان‌ها و بایسته‌های آن، دلمشغولی‌اش بوده و در این زمینه اندیشه کرده و به بیان تأملات خود در این زمینه، پرداخته است.

ایشان در راستای تبیین بایسته‌ها و شایسته‌های روابط اجتماعی انسان‌ها با یکدیگر، از واژۀ برادری بهره ‌برده و به گونه‌های متفاوت برادری اشاره می‌نماید: برادری انسانی، برادری خداباوران، برادری اسلامی، برادری ملی. در نوشتار پیش رو تلاش شده تا از باورهای امام صدر در این عرصه، گزارشی تحلیلی ارائه شود. 

کتاب «ارجنامه انسان، راهی برای وحدت ادیان الهی و فرق اسلامی»، بخش قابل توجهی از گفتارهای امام موسی صدر دربارۀ رابطۀ انسان‌ها با یکدیگر و بایسته‌های آن است. تقریب مذاهب بلکه حتی تقریب ادیان از دغدغه‌های این رهبر بزرگ است که در این کتاب مورد تبیین قرارگرفته است.

 گفته‌های عربی امام موسی صدر در مجموعه‌ای دوازده جلدی با نام «مسیرة الامام السید موسی الصدر» جمع شده و ترجمۀ آن مجموعه، به ضمیمۀ گفتارهای فارسی ایشان، در کتابِ پانزده جلدی «گام به گام با امام» گرد آمده است.

اثر حاضر با عنوان «ارجنامه انسان، راهی برای وحدت ادیان الهی و فرق اسلامی» نیز برگرفته از این مجموعه ۱۵ جلدی است که به کوشش محمدصادق حسین‌زاده و با همکاری اتحادیه بین‌المللی امت واحده گرد آمده است و در هفته وحدت از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل دراختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس