کالای اساسی

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: دولت رفتارهایی برخلاف منطق و اصول علمی انجام می دهد که یکی از این رفتارها مخالفت با طرح تامین کالاهای اساسی است.

به گزارش مشرق، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان طی تذکری شفاهی معیشت را یکی از مسائل مهم امروز کشور دانست و اظهار داشت: با وجود آنکه دولت در این خصوص اقدام جدی به صورت ارائه لایحه به مجلس انجام نمی دهد، در مقابل نیز با طرح های مجلس مخالفت کرده و در برابر آن ها مقاومت می کند و رفتارهایی برخلاف منطق و اصول علمی انجام می دهد. یکی از این رفتارها مخالفت با طرح تامین کالاهای اساسی است.

بیشتر بخوانید:

انتقاد نماینده مجلس به برخورد دولت با طرح تأمین کالای اساسی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه مرکز پژوهش های مجلس بحث تامین معیشت مردم را از طریق مالیات بر تراکنش های پایا، ساتنا و چک را مطرح کرد اما هنوز چند روز از رد آن توسط سخنگوی دولت نگذشته بود (با این استدلال که مردم پول خود را از بانک خارج می کنند) که بانک مرکزی خود تعرفه و کارمزدش را تغییر داد. بنابراین اگر این اقدام برای مردم بازدارنده است و سبب می شود که آن ها پول خود را از بانک ها خارج کنند پس این کار که انجام دادید به چه معناست؟

بیشتر بخوانید:

پاتک دولت به منابع کالابرگ ۶۰ میلیون ایرانی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مواردی که می توانست تامین کالاهای اساسی برای مردم را تامین کند فقط سود سرشاری را برای بانک ها دارد.

وی با بیان اینکه منابعی که در بودجه سال ۹۹ پیش بینی شده بود، چه شدند؟، گفت: قانون مالیات بر خودروهای لوکس و خانه های خالی به کجا رسید در حالی که قرار بود آئین نامه آن ۳ ماهه در دولت تصویب شود اما اکنون با وجود آنکه در ماه هشتم سال هستیم هنوز به تصویب نرسیده است.

طغیانی بیان کرد: بهتر است رئیس جمهور و هیات وزیران این منابع سرشاری که می‌تواند امروز کمکی برای حل کسری بودجه و مشکل معیشت مردم باشد را هرچه سریع تر به جریان انداخته و مسیر این جریان را تسریع کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    میترسند سهمشان کم شود وبه دستور روحانی مخالفت میکنند
  • پوریا IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 2
    حق با دولت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس