کد خبر 1137638
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
خداحافظ پرسپولیس برانکو

تیمی که به زودی قرار است لیگ بیستم فوتبال ایران را آغاز کند، به‌ طور کامل و چشمگیر با پرسپولیس فصول گذشته فرق کرده است.

به گزارش مشرق، در این سال‌ها به‌ طور مکرر از «ثبات» پرسپولیس به‌ عنوان رمز موفقیت این تیم یاد می‌شد. این در حالی است که ثبات مورد نظر تقریبا هرگز در کادر مدیریتی وجود نداشت؛ تا جایی که طی پنج سال، شش مدیرعامل در پرسپولیس عوض شد. برانکو البته ۴۰ ماه در این تیم کار کرد که زمان قابل ملاحظه‌ای است، اما در کادر بازیکنان هم نفرات کلیدی زیادی جدا شدند. برخی رفتند و برگشتند، بعضی هم رفتند و دیگر برنگشتند. در مجموع تیمی که به زودی قرار است لیگ بیستم فوتبال ایران را آغاز کند، به‌ طور کامل و چشمگیر با پرسپولیس فصول گذشته فرق کرده است. حالا دیگر نشان چندانی از «پرسپولیس» برانکو وجود ندارد و یحیی گل‌محمدی باید تیم خودش را بسازد؛ تیمی برای آینده.

بیشتر بخوانید:

برانکو: لطفاً پیگیر مالیات حضورم در ایران باشید/ دوست دارم این پرسپولیس قهرمان آسیا شود

پرسپولیس در اولین گام پوکر یا قهرمانی‌های چهارگانه، روز پنجم مرداد ۹۵ در ورزشگاه تختی تهران در هفته اول لیگ شانزدهم به مصاف سایپا رفت. شاگردان برانکو آن روز به‌عنوان مهمان، پیراهن عجیب و نادر طوسی‌رنگ به تن کرده بودند. نهایتا هم پرسپولیس در یک بازی دشوار و نزدیک با تک‌گل کمال کامیابی‌نیا به پیروزی رسید و سه امتیازی را گرفت که شروع یک سلسله موفقیت باورنکردنی برای این تیم بود. شادی مخصوص کمال بعد از گلزنی، سلام نظامی بود؛ سلامی رو به جام‌های پی‌درپی. حالا کامیابی‌نیا یکی از معدود نفرات به جا مانده از آن تیم به شمار می‌آید. خیلی‌های دیگر اما رفته‌اند. ترکیب ابتدایی پرسپولیس در آن بازی از این نفرات تشکیل شده بود: علیرضا بیرانوند، جلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده، وحید امیری و علی علیپور. در جریان بازی هم مهدی طارمی، احمد نوراللهی و پل یانسکی اوکراینی به میدان آمدند. امروز از نفرات اصلی آن بازی، تنها جلال حسینی، کامیابی‌نیا، عالیشاه و امیری و از ذخیره‌ها هم فقط نوراللهی باقی مانده‌اند. این در حالی است که منابع نزدیک به باشگاه پرسپولیس از جدایی قریب‌الوقوع محمد انصاری، یکی از بازیکنان مورد علاقه برانکو خبر می‌دهند. فصل بعد دیگر از این بازیکن خبری نیست و جای او با خریدهای یحیی گل‌محمدی پر خواهد شد.

غیر از این نفرات، پرسپولیس در طول زمان بازیکنان دیگری مثل رامین رضاییان، صادق محرمی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، شجاع خلیل‌زاده، بودیمیر و ... را هم از دست داد تا حالا به‌ طور کامل پوست انداخته باشد. در عوض اما سرخپوشان پیش از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی، خریدهای پرشماری انجام دادند که تصمیمات یحیی در لیگ قهرمانان آسیا نشان داد قرار است از آنها به‌ طور گسترده در ترکیب اصلی استفاده شود. حامد لک برای دروازه، سعید آقایی برای دفاع چپ، میلاد سرلک برای هافبک دفاعی، احسان پهلوان برای سمت چپ خط میانی، علی شجاعی برای پستی مشابه و البته عیسی آل‌کثیر در پیشانی خط حمله، تیمی را می‌سازند که دیگر امضایی از برانکو ندارد. دیروز هم بعد از باز شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی، محمد شریفی هافبک ۲۰ ساله پیشین سایپا با قراردادی دو ساله به جمع سرخپوشان اضافه شد.

پرسپولیس مدل عوض کرده و باید دید گل‌محمدی می‌تواند تیم را در ریل موفقیت نگه دارد یا نه. فعلا که استارت او در لیگ قهرمانان آسیا، فوق‌العاده و بسیار بالاتر از حد تصور بوده است. قصه لیگ اما با مدعیان پرانگیزه فرق دارد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 2
    اگه یحیی مربی باشه الان باید خودشو نشون بده وگرنه حتی قهرمانی فصل پیش را هم باید به پای برانکو بنویسیم
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 1
    مطمئن بااااش امسال هم هیچی نمیشی
    • راز IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      1 0
      حالت خوبه؟ یعنی چی که امسال هم هیچی نمیشه. مثل اینکه یادت رفته که داری در مورد پرسپولیس حرف میزنی. اونی که پولهای بیت المال رو هرسال خرجش میکنن و هیچی نمیشه خودت میدونی کدوم تیمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس