کد خبر 11376
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹

رئيس حوزه هنري گفت: هويت جديد مردم ايران در دوران دفاع مقدس به نمايش گذاشته شد و دنيا با انسان ديگري آشنا شد و تعريفي ديگر از ملت بزرگوار ايران برايشان به وجود آمد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مراسم پيشواز از کتاب «جاي امن گلوله‌ها» ‌خاطرات عبدالرضا آلبوغبيش و تدوين جواد کامور بخشايش، عصر روز گذشته در تالار مهر حوزه هنري برگزار شد.
محسن مومني شريف، رئيس حوزه هنري در اين مراسم با اشاره به اين اثر و دفاع مقدس گفت: از نظر حضرت امام خميني (ره) بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي، تحولي بود که در انسان‌ها به وجود آمد، حضرت امام (ره) فراتر و پيش از تغيير در ساختار حکومت و هر چيز ديگر اين امر را مهم دانسته و از آن به عنوان «فتح‌الفتوح» انقلاب اسلامي نام مي‌بردند.
به گفته مومني شريف، اين هويت جديد مردم ايران در دوران دفاع مقدس به نمايش گذاشته شد و دنيا با انسان ديگري آشنا شد و تعريفي ديگر از ملت بزرگوار ايران برايشان به وجود آمد.
مومني با اشاره به 8 سال جنگ تحميلي اظهار داشت: پس از پيروزي در جنگ و انقلاب اسلامي ديگر ملت شکست خورده و آرمان باخته نبوديم، ملتي شديم که دنيا را شگفت‌زده و برانگيخت؛ پس تا دنيا، دنياست نويسندگان و پژوهشگران در اين راستا بايد بگويند و بنويسند.
مومني شريف تصريح کرد: «جاي امن گلوله‌ها» در بردارنده روزهاي نخستين جنگ است و خاطرات و نام قهرمانان گمنامي را شامل مي‌شود که بيش از 30 سال از آنها غافل بوديم؛ چرا که مردم ما بايد پيش از اينها با آن‌ها آشنا مي‌شدند.
رئيس حوزه هنري با اشاره به نام «حجت‌الاسلام شيخ شريف قنوتي» ابراز داشت: روحاني شهيد شيخ قنوتي، فردي است که از روزهاي نخستين جنگ در خرمشهر قهرمانانه حاضر بود و مقاومت مي‌کرد و در نهايت مظلومانه توسط بعثي‌ها شهيد شد.
وي افزود: شهيد «سيد‌محمود امان الهي» ديگر قهرماني است که در جواني و به عنوان دانشجوي دانشگاه افسري شجاعت‌ها و رشادت‌هاي فراواني از خود نشان مي‌دهد.
وي در اين راستا خاطرنشان کرد: اين شهيد بزرگوار پس از مجروحيت راهي بيمارستان شده و از آنجا فرار مي‌کند، در نهايت دوباره مجروح و اسير مي‌شود، اما پس از سال‌ها از اسارت آزاد شده و در مظلوميت به زندگي خود بدون هيچ تظاهري ادامه مي‌دهد، در نهايت هنگامي که جراحت‌ها به اوج خود مي‌رسند طي وصيتي اعلام مي‌کند که اعضاء بدنش را به ديگران نيازمند اهدا کنند.
مومني شريف خاطرنشان کرد: کتاب و صحيفه دفاع مقدس مملو از قهرمان‌ها است که بايد تاليف و ثبت و ماندگار شود.
* بر اساس اين گزارش، پس از سخنان مومني کليپي از سخنان همرزمان آلبوغبيش براي حاضران پخش شد.
*در مراسم پيشواز از کتاب «جاي امن گلوله‌ها» افرادي چون، محسن مومني شريف، رئيس حوزه هنري، محمد حمزه‌زاده مديرعامل انتشارات سوره مهر، جواد کامور بخشايش نويسنده اثر، عبدالرضا آلبوغبيش راوي، سيده‌زهرا حسيني «راوي کتاب دا»، مرتضي سرهنگي، اميرحسين فردي، هدايت‌الله بهبودي کيانوش گلزار راغب نويسنده «کتاب شنام» و توران جوکار همسر عبدالرضا آلبوغبيش و رضا سوراني، فرزند درياقلي (ناجي شهر آبادان) حضور داشتند.
کتاب «جاي امن گلوله‌ها» در برگيرنده خاطرات عبدالرضا آلبوغبيش است که در 34 روز اول دفاع مقدس و در مقاومت شهر خرمشهر نقش بارزي داشت.
انتشارات سوره مهر اين اثر توليد شده در دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري را در قطع رقعي و 280 صفحه، با شمارگان 2500 نسخه و بهاي 45 هزار ريال در هفته دفاع مقدس روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس