کد خبر 1137528
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
ترامپ نمایه

جو بایدن حتی به عنوان معاون رئیس جمهور در زمان باراک اوباما، به دلیل دروغ گفتاری و لغزش زبان مشهور بود.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی موسسه پژواک خرد معاصر ترجمه یادداشتی از  Ansgar Graw درباره انتخابات آمریکا را منتشر کرد.

آیا دونالد ترامپ می تواند در سوم نوامبر جایگاه ریاست جمهوری خود را حفظ کند؟ نظرسنجی ها حاکی از برتری پایدار جو بایدن رقیب اوست. هیلاری کلینتون نیز در سال 2016 از ترامپ پیشی گرفته بود. او در 20 اکتبر، طبق نظرسنجی ها به طور میانگین با 6.4 درصد، پیش بود. برتری بایدن در این تاریخ با 8.6 درصد بیشتر است. با این حال هنوز نتیجه این رقابت قطعی نشده است. در اینجا پنج سناریو آورده شده که نشان می دهد، چگونه ترامپ می تواند برتری دموکرات ها را خنثی کند و در نهایت پیروز شود.

۱. بایدن یک فرد کاملا از کار افتاده است.

جو بایدن حتی به عنوان معاون رئیس جمهور در زمان باراک اوباما، به دلیل دروغ گفتاری و لغزش زبان مشهور بود. در آن زمان، ناظران این مسئله را به شوخی می گرفتند. امروز، این پیرمرد 77 ساله مظنون به دارا بودن علائم زوال عقل است. بایدن در یکی از کمپین های انتخاباتی در اوهایو اعلام کرد که نامزد انتخابات مجلس سنا است. او 37 سال در آن عضو بود، اما اکنون می خواهد دونالد ترامپ را از کاخ سفید بیرون کند - حتی با وجود این که در یک مصاحبه تلویزیونی وعده داده بود: "من جو بایدن را شکست می دهم!" (یعنی خودش را). فرصت بعدی برای "بایدن کم عقل" عصر پنجشنبه است در دومین و آخرین مناظره تلویزیونی با ترامپ  البته اگر ترامپ مدام حرف او را قطع نکند و زمان صحبت را از او نگیرد، همانطور که در اولین دوئل تلویزیونی این کار را کرد.

۲. بایدن در مناطق غیر شهری شکست می خورد

چهار سال پیش او فقط پوسترهای حمایت از ترامپ را در منطقه خود مشاهده می کرد. یک دوست از ساراسوتا در جنوب غربی فلوریدا می گوید، اما اکنون او عمدتا تبلیغات تیم جو بایدن / کامالا هریس را در باغچه های جلوی منازل می بیند. از سوی دیگر، برخی ژورنالیست ها از غرب گزارش می دهند که شعارهای "آمریکا را دوباره بزرگ بساز" هنوز در آن طرف خط ساحلی کاملاً مسلط است. برخی حدس می زنند که طرفداران ترامپ خود را در نظرسنجی ها نشان نمی دهند و خود را "هنوز بلاتکلیف" توصیف می کنند، مخصوصاً در حومه مناطق که برخلاف شهرهای بزرگ، هیچ بلاتکلیفی برای رای وجود ندارد. دو تا پنج درصد از رای دهندگان ثبت نام شده خود را به عنوان "بلاتکلیف" طبقه بندی می کنند.

برای یادآوری، در سال 2016، اکثریت قریب به اتفاق رای دهندگان که قبلا "بلاتکلیف بودند" در 8 نوامبر به جمهوری خواهان رأی دادند. و کمتر از 80،000 رأی در میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین اکثریت آرا ترامپ را در آنجا تضمین کردند، به این معنی که این ایالت ها مطابق با اصل انتخابات به او رأی دادند. این کمی بیش از 0.2 درصد از رای دهندگان واجد شرایط بود. این واقعیت که کلینتون با 2.8 میلیون رأی مستقیم در کل ایالات متحده پیش بود، کمکی به او نکرد. اکثریت آمریکایی ها هنوز در حومه شهرها و در شهرهای کوچک زندگی می کنند.

۳. همه چیز حول اقتصاد می چرخد

هنگامی که جنبش سیاه پوستان در ماه مه پس از کشتار وحشیانه جورج فلوید آمریکایی آفریقایی تبار توسط افسران پلیس سفیدپوست در صدها شهر آمریکا به تظاهرات پرداخت، تعدادی از مفسران موضوع "نژادپرستی" را بسیار مهم توصیف کردند.

نویسندگان حتی در آن زمان تناقض داشتند: در ماه نوامبر سوال اصلی این خواهد بود که کدام یک از نامزدها به احتمال زیاد بعد از کرونا بهبود اقتصادی را می بیند. تاکنون ترامپ در این زمینه پیشگام بوده است. او مسیری را که در زمان اوباما به رشد بیشتر، مشاغل بیشتر و بازار بورس پیش می رفت، سرعت بخشید - همه این موارد قبل از کرونا بود.

بسیاری از رأی دهندگان امروز بیش از بایدن و دموکرات ها، که به طور سنتی به افزایش مالیات و "دولت بزرگ" اعتماد می کنند، به ترامپ و جمهوری خواهان دوستدار تجارت با رشد اقتصادی مجدد اعتماد می کنند.

طبق نظرسنجی اخیر نیویورک تایمز، 48 درصد از رای دهندگان مخالف بایدن هستند که می خواهد مالیات شرکت ها را افزایش دهد، در حالی که تنها 46 درصد موافق آن هستند. بر اساس بنیاد مالیات Tax Foundation، برنامه های مالیاتی بایدن سازمان غیرانتفاعی مستقل در ایالات متحده برای سیستم مالیاتی، را از جایگاه 21 در 38 در رقابت بین المللی تنزل می دهد.

طبق اعلام CNBC، افزایش برنامه ریزی شده برای نرخ های بالای درآمد در نیوجرسی، شهر نیویورک یا کالیفرنیا باعث افزایش بار مالیات بر درآمد برای کسانی که بیش از 400000 یورو دارند، از60 به 62 درصد می شود.

اگر تیم ترامپ در آخرین جهش موفق به ارائه تصویر ترسناک از فقر اقتصادی در دوران بایدن و به عنوان یک جایگزین، یک رشد سریع مجدد با ترامپ شوند، این می تواند شرایط را کاملا تغییر دهد.

۴. رای گیری پستی و موارد دیگر

در سال 2016، از هر چهار رای دهنده، یک نفر با رای پستی رای داد، این بار حداقل از هر سه رای یک نفر خواهد بود. این خود عدم اطمینان ایجاد می کند. چه اتفاقی می افتد اگر اکثر رای دهندگان ترامپ در تاریخ 3 نوامبر در مقابل مراکز رای گیری صف بگیرند، در حالی که بیشتر طرفداران بایدن آرا خود را به دلیل نگرانی در مورد کرونا به پست واگذار کرده اند؟ سپس نتیجه اولیه، که ممکن است فشرده تر از آنچه نظرسنجی ها پیش بینی کرده است به دلیل نکاتی که در بالا ذکر شد، می تواند ترامپ را مدتی بعد از نیمه شب هدایت کند - و خود را برنده معرفی کند.

سپس نتیجه اولیه، که ممکن است فشرده تر از آنچه نظرسنجی ها پیش بینی کرده باشند، به دلیل نکاتی که در بالا ذکر شد، می تواند ترامپ را مدتی بعد از نیمه شب پیش ببرد  و او خود را برنده معرفی کند.

آرای پستی که بعداً ارزیابی شود، احتمالاً نتیجه را به سود بایدن تصحیح می کند. اما این ممکن است زمان بر باشد: دادگاه فدرال به تازگی رای داده است که آرا پست شده در کارولینای شمالی تا 12 نوامبر قابل قبول است. در سال 2016، ترامپ این ایالت را به دست گرفت. بایدن در حال حاضر با 2.3 درصد در آنجا پیشرو است – که این به دلیل میزان خطای اندازه گیری باشد.

فاکتور دیگری که باعث عدم اطمینان می شود: به دلیل کرونا، بسیاری از دانشجویان در محوطه دانشگاه خود زندگی نمی کنند، اما با آموزش مجازی از اتاق خود در کنار والدین خود تحصیل می کنند. احتمالا آنها آنجا در انتخابات ثبت نام نمی شوند. در مناطق دانشگاهی، کمبود این آرا که بیشتر آنها به سبد رای دموکرات ها ریخته می شود، می تواند در نتایج تغییر ایجاد کند.

 ۵. آیا بایدن در مقابل راستی آزمایی سیاسی زمین می خورد؟

ترامپ با گفتن آنچه فکر می کند، همبستگی و حمایت زیادی پیدا کرده است. این واقعیت که باراک اوباما که در سال 2008 چراغ امیدی برای سیاه پوستان و سفیدپوستان بود و در پایان دوره ریاست جمهوری سقوط در شهرت خود را تجربه کرد نیز به این دلیل بود که او بیش از حد در مورد مسائل صحبت می کرد. اگرچه او مأموریتی برای از بین بردن رئیس القاعده اسامه بن لادن را فرماندهی کرد، اما هرگز در مورد "تروریسم اسلامگرا" صحبت نکرد، زیرا می ترسید که این باعث بی اعتبار شدن همه مسلمانان شود.

بایدن علناً از ممنوعیت ورود مسلمانان توسط ترامپ در سال 2016 (که بعداً توسط دادگاه ها ملغی شد) انتقاد کرد. اما او نیز هرگز به پدیده افراط گرایی اسلامگرا نپرداخته است. وی بعنوان مثال، پس از تظاهرات مسالمت آمیز سیاه پوستان، در مقابل هرج و مرج مسلحان در پورتلند نیز محتاط بود.

علاوه بر این، این مسئله بسیاری از آمریکایی ها از جمله دموکرات ها را آزار می دهد که شبکه های اجتماعی چند روز پیش مقاله روزنامه "نیویورک پست" مربوط به ترامپ که در مورد بایدن افشاگری کرد، را مسدود کردند. اما این واقعیت که یک شبکه اجتماعی تصور می کند مقالات روزنامه اصلی را سانسور می کند و بنابراین از بایدن محافظت می کند، می تواند به نفع ترامپ باشد.

آیا "سورپرایز اکتبر" دیگری وجود دارد؟

در تاریخ 29 اکتبر 2016، یک هفته قبل از انتخابات، برنده ای که ظاهراً مشخص بود هیلاری کلینتون است، از نامه ای که در آن جیمز کومی رئیس وقت FBI از آغاز مجدد تحقیقات در مورد یک حساب ایمیل خصوصی که توسط وزیر خارجه سابق در دست بود، خبر داد. در مبارزات انتخاباتی ترامپ با این پیام که کلینتون جنایتکار است، گوش همه را کر کرد.

این اقدام احتمالا 70،000 رای قاطع کمربند صنعتی آمریکا را به سمت ترامپ جلب کرده است. آیا امسال "سورپرایز اکتبر" دیگری وجود دارد؟ جو بایدن امیدوار است که در امان بماند، تیم دونالد ترامپ هر کاری را که لازم است برای تکرار آن انجام خواهد داد. هنوز هیچ چیزی قطعی نشده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • PL ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 4
    ترامپ صدرصد به ضرر ماست
    • خداداد IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      3 0
      مگه بایدن با ماهست قربونت؟ هردوتاشان ضررمندن.
  • علـی IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    تقلب رو یادتون رفت!
  • مجید IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    ترامپ ۴سال دیگر بماند وانچه ‌نکرده انجام دهدمگر قاتل سلیمانی نیست؟؟؟!!! ۵۲
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    7 0
    حماقت است که فقط ترامپ قاتل سردار سلیمانی بدانیم این نظام حاکم بر آمریکاست که قاتل سردار دلها ودیگر شهیدان انقلاب اسلامی است
  • ایرج پرنگ IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    2 0
    اینا همه بازی و تشریفات ومشغول کردن مردم است ترامپ رئیس جمهور آمریکا باقی خواهد ماند
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    لعنت به همه شون... فقط اون جاش که بایدن گفت "من جو بایدن را شکست می دهم!" یعنی خودش رو! خخخخخخخخخخخ ببینید کی شده امید اسلاح طلبها!
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 0
    درسته که آمریکا با تحریم های شدید اقتصاد ایران را دچار مشگل کرده ولی بیشترین مشگلات کشور داخلی و سوء مدیریت بعضی مدیران کاخ نشین هستن و عملا تدبیر لازم را ندارن و انقلابی واقعی نیستن و برای آبادانی اقتصاد کشور و رفاه مردم تلاش کافی و تدبیر لازم را ندارن
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    ببخشید خر همان خر است فقط پالونش عوض میشه بعد هم هیچ فرقی برای ما نمیکنه همشون جنسشون خراب ودر یک رده هسن ما خودمون باید کشورمون بسازیم انتظار غربیها نشینیم اینها همشون دشمن درجه یک ایرانن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس