کد خبر 1137276
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
زمان برگزاری لیگ برتر کشتی فرنگی مشخص شد

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ملاک برای انتخاب تیم ملی جام تختی در شیراز بود که سال گذشته برگزار شد.

به گزارش مشرق، حبیب الله اخلاقی در مورد عدم دعوت از سعید و سامان عبدولی به اردوی قبلی و عدم صدور مجوز برای حضور آنها در انتخابی تیم ملی فرنگی اظهار داشت: در خصوص سعید عبدولی باید بگویم که او قطعا یکی از پرافتخارترین فرنکی کاران کشور ما  است که وجودش باعث ایجاد انگیزه برای جوانان خواهد بود اما با توجه به اینکه این جهانی نه امتیاز رنکینگ برایش در نظر گرفته می شود و نه سهمیه المپیک دارد، کادرفنی تیم  ملی تصمیم گرفت از وجود جوانترها استفاده کند. ضمن اینکه سعید عبدولی هم قبل از اعلام نفرات اردونشین مصاحبه کرده بود که با توجه به کرونا نمی تواند در اردو شرکت کند. او بعد از جهانی صربستان مطمئنا یکی از گزینه های شرکت در المپیک در وزن ۷۷ کیلوگرم خواهد بود که می تواند در فرآیند انتخاب ملی پوشان قرار بگیرد و به آمادگی مطلوب برسد.

وی در خصوص سامان عبدولی نیز ادامه داد: ملاک و معیار دعوت به اردو، براساس آخرین مسابقات داخلی که در ایران برگزار شد، بود. بیشتر نفرات اردونشین، کشتی گیران منتخب جام تختی شیراز که سال گذشته برگزار شد، بودند. سامان عبدولی در جام تختی، در وزن ۶۷ کیلوگرم نتوانست روی سکو قرار بگیرد. نفراتی که به اردو دعوت شدند، اغلب نفرات برگزیده جام تختی و مسابقات قهرمانی جهان در قزاقستان و آسیایی هندوستان بودند.

وی در گفت‌وگو با برنامه دایره طلایی در پاسخ به این سوال که آیا لیگ در دعوت کشتی گیران به اردو تاثیری نداشت؟، گفت: هرچند لیگ هم در ارزیابی نفرات موثر بود، اما ملاک اصلی همان جام تختی سال گذشته بود. مثلا نفراتی مثل ابراهیمی و قادریان که در جام تختی دوم یا سوم شدند شرایط حضورشان در لیگ نشان داد آمادگی مورد نیاز را برای شرکت در اردوی تیم ملی ندارند و نفرات جوانتر جایگزین شدند. در اوزان ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم هم همین وضعیت اتفاق افتاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس