معاون هلال احمر ایران به همتای ترکیه‌ای خود اعلام همکاری کرد

معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پی وقوع زلزله نسبتا شدید در ازمیر ترکیه با همتای ترکیه خود گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق از جمعیت هلال احمر، معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پی وقوع زلزله نسبتا شدید در ازمیر ترکیه با همتای ترکیه خود گفت و گو و از اعلام مراتب همدردی و آماده‌باش نیروهای هلال احمر برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه خبر داد.

منصوره  باقری در این گفت و گوی تلفنی با اعلام مراتب همدردی هلال احمر ایران با آسیب دیدگان این زلزله،  آمادگی هلال احمر ایران برای امدادرسانی به زلزله زدگان ترکیه را اعلام کرد. 
 
معاون بین الملل هلال احمر ترکیه نیز گفت: با توجه به اینکه زلزله در دریای بین ترکیه و یونان رخ داده امیدواریم که خسارات کم باشد اما برآوردهای اولیه حاکی از تخریب ساختمان های قدیمی در شهر ازمیر است و به همین دلیل احتمالا خسارات و تعداد کشته ها و زخمی ها قابل ملاحظه خواهد بود.
 
وی افزود:  تاکنون ۱۲۰ نفر مجروح شدند و ۴ نفر هم آسیب جدی دیدند اما تعداد کشته ها هنوز مشخص نیست. در حال حاضر مردم به دلیل ترس در خیابان ها هستند و احتمالا شب را در خیابان ها به سر کنند.

بنابراین گزارش به دنبال وقوع زلزله ۶.۶ ریشتری در ازمیر، کشور ترکیه واقع در ١٩ کیلومتری کشور یونان، جمعیت‌های هلال احمر ۵ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و تهران به حالت آماده‌باش درآمده تا در صورت نیاز برای امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    5 6
    ترکیه در زلزله و سیل ایران و یا تحریم ها کمک زیادی به ایران کرد حالا نوبت ماست جبران کنیم
  • ازاد IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    آفرین به این حس انسان دوستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس