کد خبر 1136492
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
عراقچی نمایه

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در مسکو با رودنکو و ریابکوف معاونان وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ و برجام به گفت‌وگو نشست.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مناقشه قره ‌باغ که شب گذشته و در دومین مقصد سفرش بعد از باکو وارد مسکو شد، امروز (پنجشنبه) پس از مذاکره و رایزنی سه ساعته با «آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه روسیه در امور قره ‌باغ، با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره برجام به گفت‌وگو نشست.

عراقچی در بدو ورود به مسکو هدف اصلی از مذاکرات در مسکو را ارائه طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به خاتمه مناقشه در قره باغ برشمرد.

بیشتر بخوانید:

عراقچی: نگاه جمهوری آذربایجان به طرح ابتکاری ایران مثبت بود

وی که پیش از مسکو سفری به باکو داشت در گفت‌وگویی ضمن تشریح ویژگی‌های طرح ابتکاری ایران برای حل مناقشه قره باغ گفت که برخورد جمهوری آذربایجان با این طرح مثبت و سازنده بوده است.

به گزارش مشرق، پس از آنکه چندی پیش خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ خبر داد و گفت ایران طرحی را آماده کرده که با مشورت با هر دو طرف موضوع یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دولت‌های منطقه و همسایگان پیگیری خواهد شد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز (سه شنبه) از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ و تصویب آن توسط مقامات عالی کشور خبر داد. قرار است عراقچی این طرح را در سفر به باکو، مسکو و ایروان  و همچنین آنکارا مورد پیگیری قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    ایران باید کاری بکند حقدار به حقوقش برسد واز خون ریزی بین دو همسایه جلوگیری کند اگر دراین جنگ ترکیه دایه باشد ایران مادر است واین قفقاز زمانی مال وپاره تن این ملت بوده صدای بیطرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس