داوران ایرانی از فیفا و AFC طلبکار هستند/ تحریم و کرونا علیه بهترین داوران آسیا

رییس دپارتمان داوری گفت: اگر داوری نگران شیوع ویروس کرونا است، می‌تواند به طور موقت قضاوت نکند و مشکلی هم برای آینده کاری وی پیش نخواهد آمد.

به گزارش مشرق، علیرضا سهرابی در ارتباط با وضعیت داوران در آستانه آغاز لیگ برتر بیستم اظهار داشت: دپارتمان داوری نگرانی داوران را درک می‌کند و اگر داوری نگران شیوع ویروس کروناست، می‌تواند فعلاً قضاوت نکند. البته این قضاوت نکردن موقت خواهد بود و هیچ مشکلی برای آینده کاری آنها پیش نخواهد آمد. در سوی دیگر اما داورانی که می‌پذیرند قضاوت کنند باید تعهد بدهند که در صورت داشتن علائم مشکوک به به ابتلا به ویروس کرونا، آن را به دپارتمان داوران اطلاع دهند.

وی در خصوص شرایط اقتصادی داوران تصریح کرد: به جز انگلیس و ایتالیا که داوران درآمد خوبی دارند و شغل اصلی آنها قضاوت است، در بیشتر کشورهای دنیا، قضاوت شغل اصلی داوران نیست و امرار معاش آنها از شغل دیگری است. در ایران هم داوران از راه قضاوت امرار معاش نمی‌کنند؛ بنابراین تعویق لیگ بیستم از نظر اقتصادی مشکلی را برای جامعه داوری به وجود نمی‌آورد اما موضوع این است که آنها باید برای حفظ آمادگی خود قضاوت کنند.

رییس دپارتمان داوری در پایان درباره تعویق شش روزه لیگ بیستم، خاطرنشان کرد: به نظرم باید تصمیم قطعی را برای لیگ برتر بگیرند. من معتقدم که برگزاری لیگ بیستم به نفع همه است. مشاغل زیادی از راه فوتبال امرار معاش می‌کنند، از فوتبالیست‌ها گرفته تا کارمندان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، باشگاه‌ها، خبرنگاران رسانه‌ها و بسیاری مشاغل دیگر که با فوتبال در ارتباط هستند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس