سرکیسه مردم با درمان های بی اثر کرونایی/سوءاستفاده از طب سنتی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: همان کسانی که می گفتند کرونا دروغ است و وجود خارجی ندارد، الان تبدیل به درمانگر یکتای کرونا شده اند.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور، گفت: در مستند سازی در حوزه سلامت، کمبودهایی داریم و تاریخ و فراز و فرودهای طب در ایران و توانمندی‌های مردم بخوبی روایت نشده است، امروز هم در ثبت و گزارش اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت و انتقال آن به آیندگان و سایر ملل این نقصان مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: ساختار قدرتمند شبکه بهداشتی و درمانی ایران در خاورمیانه بی نظیر است و برای ساخت مستند و ثبت در تاریخ از موضوعات مختلف از جمله نظام شبکه بهداشتی و درمانی، تاریخ نظام سلامت و تاریخ پزشکی و همه گیری ها در ایران نیازمند مشارکت بیشتر جامعه فرهنگی، هنری و مورخان و راویان توانا هستیم.

جهانپور یادآور شد: خیلی از کارهای خبری که انجام می‌دهیم مربوط به روز یا دوره خاصی است اما ثبت تاریخی و روایت مکتوب و تصویری از خدمات نظام سلامت در دوران مختلف، ماندگار می‌شود. ریشه آنچه طب یونانی نامیده می‌شود، طب ایرانی است که به یونان رفت و توسعه یافت و بعدها به سرزمین‌های اسلامی وارد شد و دوباره در ایران توسط افرادی مانند بوعلی سینا، رازی و جرجانی به توسعه داده شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: بیش از یک قرن است که دانشگاهی در هند با اسم دانشگاه همدرد فعالیت دارد و در این دانشگاه، طب یونانی تدریس می‌شود و وقتی منابع درسی آن را نگاه می‌کنید کتاب‌های الحاوی رازی، ذخیره جرجانی و قانون ابن سینا را تدریس می‌کنند، اگر طب یونانی تدریس می‌کنید، چرا منابع تان صد در صد ایرانی است؟

جهانپور تاکید کرد: در کشور جریان‌های انحرافی شروع شده که می‌خواهند طب سنتی را به نام طب روایی به صفت اسلامی متصف و مصادره کنند در حالی که طب سنتی، روایی نیست و پیامبر اکرم (ع) و ائمه اطهار به دنبال ایجاد و بسط یک مکتب طبی نبودند. دستورات بهداشتی در اسلام و سبک زندگی اسلامی وجود داشته است. یا جنبش ضد واکسن که در آمریکا جریان‌های انحرافی منصوب به فراماسونری و یهود، دنبال می‌کنند، در ایران اما متأسفانه برخی با نام طب اسلامی به جریانات ضد واکسن دامن می‌زنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تصریح کرد: اولین واکسیناسیون‌ها و شاید حتی آبله، صدها سال قبل از آنکه در غرب انجام شود، در شرق و ایران انجام شد اما متأسفانه به عنوان یک فناوری توسعه پیدا نکرد و ترویج نشده است و کشورهای دیگر، آن را ارتقا دادند و طبیعتاً با عنوان واکسن به جهان ارائه شده است. خوشبختانه با اجرای واکسیناسیون کشوری دیگر در کشور شاهد بیماری‌های مختلف از جمله آبله و فلج اطفال نیستیم و تاریخ این موضوعات به خوبی گفته و روایت نشده است.

جهانپور یادآور شد: سال‌ها است سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که ایران یکی از ۱۰ کشوری در دنیا است که ریشه‌های ژرف در طب سنتی دارد اما آنگونه که باید در دهه‌های اخیر به طب سنتی ایرانی نپرداخته ایم و یا اینکه به صورت انحرافی به آن پرداخته شده و رویکرد آکادمیک و ریشه‌ها و تاریخ طب سنتی مورد غفلت قرار گرفته است و این پیامدی جز تضعیف طب ایرانی نداشته و ندارد.

وی خاطرنشان کرد: زمان شیوع کرونا در کشور، خیلی از مدعیان برخی شبه طب‌ها می‌گفتند که کرونا دروغ است و وجود خارجی ندارد اما الان همه آنها تبدیل به درمانگر یکتای کرونا شده اند و انواع و اقسام درمان‌های بی اثر و مجعول کرونا را ارائه و حتی مردم را سرکیسه می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کوروش IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    4 4
    تا وقتی دیکته روشهای درمان و تایید مدارک شما توسط سازمانهای صهیونی WHO باشه، غیر از این نبایست بگید. سوال: چرا غالب بلکه تمامی کشته شدگان کرونا در بیمارستانهاست و نوع درمانهای خانگی منطبق با توصیه ی اطبای سنتی ایرانی اسلامی منجر به نجاته. در حالی روال اپیدمی غلبه ی کشته شدگان در بیرون از بیمارستانهاست و همچنان مراجعه به بیمارستان جهت درمان کرونا یعنی مرگ. مرد باش و اینو جواب بده.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    5 0
    شمالطف کنید بابت داروهای اشتباهی که به مردم دادید عذرخواهی کنید
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    2 0
    اقای دکتر یک پرستار برای تزریق بیمار کرونایی در منزل حداقل۱۲۰ هزار تومن میگیره.معاذالله ۹ ماهه تودرمان موندید فکری بکنید نه فرافکنی
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      1 0
      ارزون گرفته ما 450 هزار تومان دادیم. گفت 15 دلار است همه جای دنیا 150 دلار است!!!
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    4 0
    فقط سرکیسه کردن خودتون با داروهای نه تنها بی اثر بلکه مضر سازمان بهداشت جهانی مجازه؟؟؟؟ اونم قیمتهای میلیونی !!!؟؟؟؟؟ یه قوطی داروی امام کاظم ع شیش هزار تومنه..قضاوت با اهل تفکر
  • @fayazane_eshgh2 IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    4 0
    من به تبریزیان و شاگردانشان اصلا کار ندارم!!! اما کرونا وجود دارد و هم طب ایرانی و هم داروی امام کاظم و امام صادق و حتی درمانهای قرآنی کرونا و آنفلوانزا را درمان کرده و میکند! ***************************** پزشکان مخالفِ گیاه درمانی همیشه به بهانه عدم وجود مستندات علمی به دروغ میگویند درمان گیاهی اثری ندارد! هر چقدر میخواهند دروغ بگویند مردم این جماعت رو خوب شناختند و میرند داروی گیاهی رو تهیه میکنند و منتظر واکسنهای بی اثر اینها و داروهای میلیونی شان نخواهند بود!
  • SG ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    5 0
    شما که خودتان را عالم دهر در طب شیمیایی می دانید پس چرا صدها نفر از عزیزان ما در بیمارستانها ی شما جان عزیزشان را از دست می دهند؟حتی اگر یک درصد طب سنتی بتواند حتی یک بیمار را نجات دهد ارزش امتحان کردنش را دارد که شما اعتناعی به جان مردم ندارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس