معین

وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: پدیده‌های فسادآوری چون رانت‌خواری، آقازادگی، رفیق‌بازی یا توهم ژن خوب از دیگر عواملی است که به افول منزلت و مقبولیت اجتماعی جریان اصلاحات انجامید.

به گزارش مشرق، مصطفی معین، وزیر علوم دولت اصلاحات با روزنامه آرمان ملی گفتگویی داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

- دلایل انفعال کنونی جریان اصلاح‌طلبی در سال‌های اخیر را با توجه به سابقه تاریخی آن در ایران باید آسیب‌شناسی و علت‌یابی کرد. مشکلات درونی از جمله نداشتن استراتژی مدون، عدم‌انسجام تشکیلاتی و بهره نگرفتن از فرصت‌هایی چون در دست داشتن دولت اصلاحات یا اکثریت مجلس ششم و شوراهای شهر، بدون آنکه رابطه‌ای عمیق و نهادمند با توده مردم یا نخبگان جامعه شکل بگیرد از مهم‌ترین ضعف‌هاست.

بیشتر بخوانید:

حمله اصلاح طلبان به تئوریسین اصلاحات!

- عدول از هویت و معیارهای اصلاحات در ائتلاف‌های سیاسی مانند انتخابات ریاست‌جمهوری دولت‌های یازدهم و دوازدهم موجب از دست رفتن سرمایه اجتماعی شد.

- پدیده‌های فسادآوری چون رانت‌خواری، آقازادگی، رفیق‌بازی یا توهم ژن خوب از دیگر عواملی است که به افول منزلت و مقبولیت اجتماعی جریان اصلاحات انجامید.

- خاتمی نه در زمان دولت خود و نه در این زمان رسما رهبری جریان اصلاحات را نپذیرفته و سازوکارهای تشکیلاتی و حزبی آن را به‌وجود نیاورده‌اند. به‌رغم مقبولیت رئیس دولت اصلاحات، هیچ‌گاه هـــم گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب به‌صورت سازمان یافته و با خرد و تلاش جمعی در یک فرآیند دموکراتیک نسبت به چگونگی مدیریت و رهبری جبهه اصلاحات بررسی و اقدام نکرده‌اند.

- تا زمانی که چالش‌های پیش‌گفته درونی و بیرونی جبهه اصلاحات به سامان نرسد و زمینه و امکان خدمتگزاری موثر به‌وجود نیاید، انگیزه و وظیفه‌ای برای حضور نخواهم داشت و ترجیح می‌دهم به وقت گذاشتن و فعالیت در سپهر عمومی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی(سمن‌ها) ادامه دهم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 0
    رانت‌خواری، آقازادگی و توهم ژن خوب باعث افول مقبولیت اصلاحات شد-// نه بابا این چیزها به فرآیند شکست اصلاحات فقط سرعت بخشید چون کلا چارتا بیسواد نشستند دور هم اصلاحات درست کردند!! خخخ نخبگان و فیلسوفان و دانشمندان جهان معروف که کمونیست را تدوین کردن و دنیا را گرفت هم کاسه کوزه شون رو جمع کردند رفتند در تاریکخانه ! تاریخ حالا چاتار شل و کور افتادند دنبال فیل سوسک بزرگ !! حاج فرج ا لا دباغ یا جورج سوروش منظور حاج سروش فلسفه و نظریه از خودشون " در وَکردند " خب پیداست ایران را هم نتوانسته بگیرد باید الان عزایش را بگیرند . مکتب جهانشمول اسلام انقلابی را ول کردند از خودشون مکتب سازش با امپریالیسم میسازند !! انتظار هم دارند ملت بیافتند پشت سرشون. زهی فکر کردید!
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    اصلاحات بی در و پیکر بود
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    موقع انتخابات شد پدر ژپتو یاد پینیکیو افتاد آره تو خوبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس