ظریف به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ داد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور رییس دستگاه دیپلماسی کشور در کمیسیون متبوع خود و پاسخهای وی به یازده سوال نمایندگان خبر داد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل عمویی سه شنبه شب و در گفت و گو با خبرنگاران درباره حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز چهارده سوال از وزیر امور خارجه طرح شده بود که دو سوال به دلیل عدم حضور سوال کنندگان، مطرح نشد. یک سوال هم قبل از طرح پس گرفته شد و رییس دستگاه دیپلماسی کشور در یک فرصت دو ساعته به یازده سوال پاسخ داد.

وی تصریح کرد: یک نفر از نمایندگان در جلسه از پاسخ دکتر ظریف قانع شد و  پنج نماینده سوال کننده نیز قانع شدن از پاسخ وزیر امور خارجه را به بررسی پاسخ مکتوب وی و برگزاری جلسات کارشناسی موکول کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشور ادامه داد: پنج نماینده نیز از پاسخهای ظریف قانع نشدند و خواستار طرح سوال از وزیر امور خارجه در صحن علنی شدند. اما درباره ملی یا محلی بودن این سوالات در جلسه آتی کمیسیون رای گیری خواهد شد.

عمویی با بیان اینکه عمده محور سوالات طرح شده در جلسه امروز اقدامات وزارت امور خارجه در پیگیری دیپلماسی اقتصادی و توسعه فعالیت و تجارت در مرزها با همسایگان بود، یادآور شد: آخرین پیگیری های وزارت امور خارجه در موضوع چهار دیپلمات مفقودالاثر ایرانی از جمله حاج احمد متوسلیان هم محور دو مورد از سوالات بود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه در این جلسه توضیحاتی از اقدامات دستگاه دیپلماسی در موضوع مناقشه قره باغ و پیگیری طرح جمهوری اسلامی در این باره هم ارائه داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    ظریف به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ داد// چند نماینده مجلس پس از شنیدن پاسخ ها دچار گیجی مفرط شدند و اکنون د رقسمت سی سی یو بیمارستان بستری هستند .حال یکی از بیماران وخیم گزارش شده است زیرا پزشک معالج قبل از ترک اطاق بیمار به او گفته اگر سئوالی بود بپرسید.
  • وطن پرست DE ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    سوال از وزیر خارجه مگه محلی هم می شه!!! سوالات رو چرا منتشر نمی کنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس