کد خبر 1135502
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۶
ویکی پدیا

گسترش اطلاعات غلط و گمراه‌کننده در مورد ویروس کرونا، سبب شد برخی از وب‌سایت‌های تولیدکننده محتوا که مخاطبین پرشماری دارند و در بسیاری از اطلاعات مورد رجوع هستند.

به گزارش مشرق، محمد رستم‌پور، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود درباره ویکی‌پدیا و اطلاعات نادرست نوشت:

تجربه مقابله با اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده در موضوع ویروس کرونا را تکرار می‌کند، این بار در موضوع انتخابات آمریکا و با اتکاء بر ویراستاران خود. براساس بیانیه اخیر ویکی‌پدیا، هر کاربر این وب‌سایت که قصد داشته باشد در موضوع انتخابات آمریکا مطلب تولید یا ویرایش کند، باید پیش از این ۵۰۰ ویرایش انجام داده باشد و از ایجاد حساب کاربری‌اش در ویکی‌پدیا، حداقل ۳۰ روز گذشته باشد.

گسترش اطلاعات غلط و گمراه‌کننده در مورد ویروس کرونا، سبب شد برخی از وب‌سایت‌های تولیدکننده محتوا که مخاطبین پرشماری دارند و در بسیاری از اطلاعات مورد رجوع هستند، با چالش جدی روبرو شوند. ویکی‌پدیا در موضوعات مرتبط با انتخابات آمریکا مانند گروه‌های افراطی راست‌گرای حامی ترامپ با مشکلات و دشواری‌های متعددی روبروست.

 وب‌سایت‌های محتوایی تعاملی برای آنکه مرجعیت خود را از دست ندهند، مجبورند روایت‌های صحیحی از اتفاقات ارائه دهند و در کنار این موضوع، در رقابت با پلتفرم‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیس‌بوک سودآوری خود را نیز حفظ کنند.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    4 0
    ویکی پدیا به دلیل ویرایشگرانش یکی از ضد ایرانی ترین سایتاست و کاملا مشخصه که بعضی البانی نشینا هم ویرایشش میکنن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس