کد خبر 1135358
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸
تست کرونای نوبخت مثبت شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه بودجه سال آینده با اصلاح ساختار به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: «محمدباقر نوبخت» در گفت‌وگویی اینستاگرامی، افزود: مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که آمادگی دارد اصلاح ساختار بودجه را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ انجام دهد و ما از شنیدن این خبر خوشحال هستیم.

وی اظهار داشت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ در زمان مقرر (۱۶ آذر) ارائه می‌شود و با توجه به اینکه برنامه اصلاح ساختار چند سالی است که آماده شده، می‌توانیم در بودجه سال آینده اعمال کنیم و مجلس نیز تصویب کند.

وعده جدید آقای نوبخت در حالی است که اصلاح ساختار بودجه نه درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بلکه باید در لایحه بودجه سال ۹۸ انجام می‌شد اما دولت و سازمان برنامه و بودجه با وجود مطالبه مؤکد رهبر معظم انقلاب در نامه آذر ماه ۹۷، اهتمام کافی به این نیاز اقتصاد کشور را به خرج ندادند. عملیاتی کردن بودجه، کاستن از هزینه‌های جاری و هدررفت بودجه، کاهش وابستگی به درآمد خام‌فروشی نفت، اصلاح نظام مالیاتی معطوف به حمایت از تولید و اخذ مالیات از سوداگری و بازار غیررسمی، مدیریت هدفمندسازی یارانه‌ها، قانونمندی در اجرای احکام بودجه و کاستن از انحرافات مربوط که در برخی سال‌ها از سوی دیوان محاسبات تا ۸۰ درصد گزارش شده، شفافیت در خصوصی‌سازی با محوریت رونق تولید (نه درآمدزایی صرف)   ایجاد توازن میان بودجه دریافتی شرکت‌های دولتی (۷۵ درصد کل بودجه) و کارنامه و کارکرد آن و... از جمله ضرورت‌هایی است که صاحب‌نظران درباره اصلاح‌ ساختار بودجه مطرح می‌کنند.

یادآور می‌شود مجلس امسال دولت را موظف کرد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را بر مبنای اصلاح ‌نظام بودجه‌ریزی تدوین کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس