کد خبر 1135203
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
یک بام و دوهوای اینترنت «شاد»/ آیا وزارت ارتباطات سرِ کیسه اینترنت شاد را شُل کرده است؟

مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) از رسیدن بیشینه پنهای باند شبکه شاد به ۳۱۵ گیگابایت بر ثانیه و پخش زنده در یک روز به ۵۰۰ میلیون کلاس درس خبر داد.

به گزارش مشرق، سید حسن الحسینی بابیان اینکه از شبکه شاد استفاده روزافزون و عمیق‌تر می‌شود، اظهار کرد: تاکنون ۱۱ میلیون و ۹۰۵ هزار دانش‌آموز معادل ۷۹.۸ درصد دانش آموزان در شبکه (شاد) احراز هویت شده‌اند که از این تعداد ۶۵.۲ درصد دانش آموزان حضور فعال در شبکه شاد دارند.

وی با اعلام آمارهای استان‌هایی که بیشترین حضور فعال در شبکه شاد را داشته‌اند، اظهار کرد: دانش آموزان استان‌های قم با ۸۲.۸ درصد، مرکزی ۸۱.۳ درصد، البرز ۷۸.۲ درصد، کرمانشاه ۷۷.۹ درصد و سمنان ۷۶.۹ درصد بیشترین حضور «فعال» را در شبکه شاد داشتند. 

مسئول شبکه شاد افزود: تاکنون ۱۰۹ هزار مدیر، ۶۹۲ هزار دانش‌آموز در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند و۳ میلیون و ۴۸ هزار گروه در این شبکه ایجاد شده است. همچنین ۵ میلیارد و ۹۵۳ میلیون پیام در بین کاربران شبکه شاد تبادل شده است. 

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته بیشینه‌ی پهنای باند استفاده ‌شده در شبکه آموزشی دانش‌آموز به ۲۷۰ گیگابیت بر ثانیه رسید، اظهار کرد: این بیشینه پهنای باند در هفته گذشته  به ۳۱۵ گیگابیت رسیده است. همچنین بیشینه استفاده از پخش زنده در یک روز ۵۰۰ میلیون کلاس بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    4 0
    باگ های فراوان و مشکلات برنامه نویسی شاد را کی می خواهید رفع کنید
  • س IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    این وزیر جوان کی میخواهد از خواب غفلت بیدار شود و ب داد ما دانش آموزان برسد؟
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 2
    همه ی پهنای باند رو دادید به این برنامه ی مسخره، سرعت اینترنت بقیه هم شده در حد ۱ کیلوبایت بر ثانیه. یه ایمیل چک کردن اندازه ی دو تا دست به آب رفتن طول میکشه.
  • م.ک IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 0
    سلام.زودتر زحمت بکشید این برنامه رو عملیاتی کنید و مدارس رو مجبور به استفاده از شاد کنید .متاسفانه بعضی معلمهای سواستفاده گر بچه هارو ترغیب به تلگرام، فیلتر شکن و... میکنن که خیلی خطرناک هست . تشکر
  • علی IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    استان های فقیر تر مثل قم درصد بالاتر دارند با بازدهی پایین تر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس