کد خبر 1134867
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۹
سقوط آزاد بورس عربستان

مهمترین شاخص بورس عربستان به شدت ریزش کرد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، نگرانی از شدت گرفتن شیوع کرونا در عربستان باعث شد که مهمترین شاخص بورسی این کشور یعنی تداول با ریزشی سنگین به کمترین سطح پنج ماه اخیر خود برسد. در آخرین دور از معاملات کاری بورس ریاض، شاخص تداول ۴.۱ درصد ریزش کرد و به سطح ۸۱۵۴.۵۹ واحدی عقب نشست. بیشترین تاثیر در ریزش شاخص تداول مربوط به سقوط نمادهای ساختمانی و پتروشیمی نظیر آرامکو بود که بزرگ ترین شرکت این کشور محسوب می شود. 

در ماه های اخیر تورم عربستان مجددا از سطح پنج درصدی عبور کرد و بسیاری از نهادهای بین المللی پیش بینی کرده اند رشد اقتصادی این کشور نیز منفی باشد. 

از ۱۹۸ نماد بورسی شاخص تداول ۱۹۵ نماد در معاملات اخیر قرمزپوش شدند. در بین دیگر بوسر های منطقه، شاخص بورس ابوظبی امارات ۰.۴ درصد ریزش کرد اما شاخص بورس دوبی با رشد ۰.۳ درصدی به کار خود خاتمه داد. در مصر نیز شاخص بورس نزولی بود و نمادهای بزرگ بورسی به ویژه در بخش بانکی با ریزش های سنگینی بسته شدند. 

در طول چهار ماه اخیر سرعت شیوع کرونا در عربستان تقریبا ثابت بود اما در روزهای اخیر این روند شدت گرفته و ترس از اعمال مجدد قرنطینه و رفت و آمدها باعث نگرانی معامله گران عربستانی شده است. تاکنون ابتلای قطعی بیش از ۳۴۴ هزار نفر در عربستان به کووید-۱۹ تایید شده است. 

محمد الشمیرانی- مدیر موسسه شمیرانی فایننشیال گفت: حس قوی بین معامله گران وجود دارد که مقامات به فکر ممنوعیت های جدیدی برای کاستن از سرعت شیوع کرونا افتاده اند. با این حال محمد العبدالعلی- سخنگوی وزارت بهداشت عربستان برنامه ریزی برای اعمال مجدد قرنطینه ها را رد کرده است. 

اقتصاد عربستان امسال با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی روی توانایی مالی دولت تاثیر منفی زیادی گذاشته است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AT ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 1
    دلیلش احتمال آمدن بایدن است. عربستان تا مغز استخوان به آمریکا وابسته است.
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      این که در برابر بورس ایران ریزش و سقوط آزاد نیست. یک چیز عادی است بورس ما 70 درصد ریزش کرده و دولت ککش هم نمی گزد آنوقت شما به بورسهای ریشه دار خارجی ها گیر می دهید؟
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    عربستان هم مگه بورس داره
  • احمد IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    بورس بازها برید نوسان گیری کنید
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    مشرق جان! به جای این فکر و انرژی خودت را درگیر بورس سعودی ها بکنی، به فکر بورس تهران باش که دو ماهی است دارد سقوط آزاد می کند.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    بیاین ایران سرمایه گزاری کنید هر روز سعود وحشتناک داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس