کد خبر 1134658
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
اصناف باید کد QR داشته باشند/ مردم با ۱۹۰ تماس بگیرند

سخنگوی وزارت بهداشت، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی، از مردم درخواست کرد تخلفات بهداشتی اصناف را با شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.

به گزارش مشرق، سیما سادات لاری، با اشاره به نحوه برخورد با تخلفات کرونایی، گفت: در شرایط همه گیری بیماری کرونا در کشور، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز صنفی و کارگاهی به عنوان یکی از محل‌های پر رفت و آمد مردم از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: صاحبان واحدهای صنفی باید استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند و از ارائه هرگونه خدمت به افراد فاقد ماسک به طور جدی خودداری کنند. همچنین، نسبت به استفاده از کارتخوان به جای دریافت وجه نقد، گندزدایی مرتب سطوح، رعایت بهداشت دست‌ها، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و در دسترس قرار دادن آن برای مراجعین و رعایت اصول فاصله گذاری به میزان ۱.۵ تا دو متر اقدام کنند.

لاری ادامه داد: مردم می‌توانند هرگونه تخلف بهداشتی را با شماره تلفن ۱۹۰ و یا از طریق پاسخ به سوالات پیش بینی شده، بعد از اسکن کد QR واحد متخلف با استفاده از دوربین تلفن همراه هوشمند خودشان جهت انجام پیگیری‌های بعدی توسط همکاران ما اعلام کنند.

سخنگوی وزرات بهداشت تاکید کرد: از این به بعد تمام اصناف باید کد QR داشته باشند تا هموطنان بتوانند با تلفن هوشمند آن را اسکن کرده و به چهار سوال مربوط به اجرای پروتکل آن صنف پاسخ دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ایرج IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    20 0
    باسلام بنده به هرشماره ای زنگ زدم متاسفانه جواب درستی درمورد گزارش تخلف اصناف نداده اند وهر کدام از اپراتورها شماره ی دیگری را داده ورسیدگی هم نمی‌شود.
  • ناشناس IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    6 0
    سلام همه جا بازه،خودمونو مسخره کردیم عمرا به این زودی ها از کرونا خلاص بشیم از ماست که بر ماست مثلاً اگه ملت دو هفته کامپیوتر نخورن زندگیشان مختل میشه
  • مریم IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    3 0
    هیچکس رسیدگی نمیکنه
  • حسین لطفی IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    4 0
    هیچ شماره ای در خصوص تخلف صنوفی که از تعطیلی سر باز میزنن جوابگو نیست کلا مسخرش رو در آوردن کدوم تعطیلی آخرش همه از کرونا میمیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس