کد خبر 1134387
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
روابط زوجین نمایه روابط زناشویی نمایه

رابطه محبت‌آمیز و صمیمانه منجر به آرامش و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از سوی دیگر می‌تواند نقش کلیدی در تقویت سازگاری زوجین در مواجه با سختی‌ها و نگرانی‌های زندگی داشته باشد.

به گزارش مشرق، مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: رابطه محبت‌آمیز و صمیمانه منجر به آرامش و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از سوی دیگر می‌تواند نقش کلیدی در تقویت سازگاری زوجین در مواجه با سختی‌ها و نگرانی‌های زندگی داشته باشد.

زهرا زارعی، با اشاره به تغییر شرایط زندگی مردم در دوران پاندمی کرونا، اظهار کرد: «ماندن در خانه» اتفاق جدید و غیرقابل‌پیش‌بینی است که اکثر مردم در طول عمر خویش تجربه نکرده‌اند و امور زندگی آنان را مانند خرید کردن، نظافت، آشپزی و دید و بازدیدها را تحت تأثیر قرار داده و نگرانی‌هایی را نیز برای خانواده‌ها به وجود آورده است. تعجبی ندارد در چنین شرایطی روابط همسران هم تحت تأثیر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

چه رفتارهایی باعث خراب شدن یک رابطه احساسی می‌شوند؟

وی افزود: رابطه زناشویی در تعاملات میان زن و شوهر (مانند ارتباطات خانوادگی و عاطفی،...) تعریف می‌شود و پایداری آن در گرو رابطه صمیمانه زوجین است، زوجین بدانند تداوم این رابطه علاوه بر تحکیم بنیان خانواده، اثرات بسیار مفیدی در سلامتی فرد دارد.

کارشناس سلامت خانواده اظهار کرد: باید توجه داشت که تنش و فشار، بخش جدایی‌ناپذیر زندگی زوجین است، شیوع بیماری کرونا و عوامل اقتصادی و اجتماعی بر این فشارها می‌افزاید.

زارعی تاکید کرد: یکی از مهارت‌های لازم برای زندگی مشترک همسران، سازگاری و برقراری رابطه صمیمانه با همسر است. توصیه‌ها، برای زوجین سالم در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا، دارای علامت و یا کسانی که دوران نقاهت بیماری را گذرانده‌اند، متفاوت می‌باشد. وی خاطرنشان کرد: بهترین اقدام، مراقبت و رعایت نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به مدیریت روابط زوجین و تأثیر آن بر سلامت خانواده اظهار کرد: زوجین، همدیگر را به شیوه زندگی سالم تشویق کنند و زمان‌هایی را در طی روز برای صحبت و گفتگوی محترمانه و صمیمانه با یکدیگر اختصاص دهند.

زهرا زارعی بیان کرد: زوجین احساسات و خواسته‌های خود را روشن بیان کنند و مهم‌تر این است که بیان احساسات و خواسته‌ها به صورت مثبت باشد.

وی یادآور شد: زوجین برای گوش دادن به صحبت‌های همسر خود زمان بگذارید. با چهره‌ای باز و گشاده، تماس چشمی و تکان دادن سر، به صحبت‌های همسر خود گوش کنند.

مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت گناوه توصیه کرد: برای از بین بردن کدورت‌ها، سعی کنید همدیگر را آرام کرده و احساسات مثبت را در خود تقویت کنید. زارعی عنوان کرد: مراقب الگوهای غلط ارتباطی باشید. از گله و شکایت، تهدید، بی‌حرمتی و برچسب زدن پرهیز کنید.

ویروس کووید ۱۹ به عنوان یک ویروس جهش‌یافته از خانواده کرونا ویروس‌هاست که با علائمی از قبیل تب، لرز، گلو درد و سرفه‌های خشک و تنگی نفس ظاهر شده و در مواردی با بیماری شدید تنفسی و مرگ همراه است. دوره نهفتگی این ویروس حدود ۲ الی ۱۴ روز و به‌ طور متوسط ۳ تا ۷ روز است. این ویروس علاوه بر دوره بروز علائم، حتی در دوره نهفتگی هم می‌تواند از فرد آلوده بدون علامت به فرد سالم منتقل شود و او را آلوده سازد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس