واکسن کرونا نمایه واکسن نمایه

رئیس سازمان اوقاف گفت: اگر نسبت به ساخت و تولید واکسن کرونا از سوی هر بخش و نهادی، اقدامی صورت پذیرد، سازمان اوقاف حاضر به همکاری است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، ضمن تقدیر از واقفان و کسانی که دغدغه حل مشکلات اجتماعی را دارند، گفت: وقف هایی که تاکنون صورت گرفته از ۱۹۸ هزار موقوفه می گذرد و میزان رقباتش به یک میلیون و ۴۲۰ هزار رقبه می‌رسد و در همایش «یاوران وقف» نیز سعی شد از برخی واقفین جدید که برای ایتام و نیات دیگر مانند توسعه علم، تأمین دارو و درمان و حوادث غیر مترقبه وقف کرده بودند، تجلیل شود.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت واکسن کرونای ایرانی

وی با اشاره به ارتقای کمی و کیفی موقوفات اظهار کرد: تاریخچه وقف به قدیم‌الایام و به صدها سال قبل بازمی‌گردد و بیش از ۸۰۰ سال در ایران سابقه دارد. مثلاً وقف ربع رشیدی که یک مجموعه علمی بوده است، تاریخچه ای بسیار قدیمی دارد.

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: برگزاری مراسمی مانند همایش «یاوران وقف» و هفته گرامیداشت وقف برای این است که نسبت به توسعه و ترویج وقف در جامعه کار کنیم. وقف درواقع یک پرچمی است که پرچم‌داران خاص خود را دارد، خیلی ها این کار را انجام می دهند، شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از این واقفان بوده و علاوه بر این، به نام او و پس از او در شهرستانهای مختلف وقف‌هایی صورت گرفته است، بنابراین وقف در فرهنگ مردم ما و در تدین و هویت دینیشان جا دارد.

بیشتر بخوانید:

داوطلب شرکت در آزمایش واکسن کرونای آکسفورد فوت کرد

وی با بیان اینکه وقف می تواند در پیشرفت اجتماعی، فرهنگی وعلمی جامعه و رفع محرومیت و کمک به مردم اثرگذار باشد، افزود: کارکرد تخصصی در این زمینه بسیار مهم است، ما باید نگاه کنیم که در کدام جنبه مردم نیاز دارند، مثلاً امروز که بیماری کرونا در جامعه شیوع پیدا کرده، اگر نسبت به ساخت و تولید واکسن کرونا از سوی هر بخش و نهادی، اقدامی صورت پذیرد، سازمان اوقاف حاضر به همکاری است و در زمینه درمان بیماران مبتلا به کرونا نیز تمام زیرساختهای این سازمان در خدمت وزارت بهداشت و درمان است و در حال خدمات دهی هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: به نظر می رسد که نیازهای هر زمان تعیین کننده نوع حمایت خیرین و پشتیبانی سازمان اوقاف است و امروز که تحریم مطرح است اگر شرکت دانش بنیانی، پیشنهادی ارائه دهد، سازمان اوقاف در بخش تجاری سازی با آن شرکت همکاری های لازم را خواهد کرد، یعنی موقوفات متعدد را می توانیم در خدمت شراکت با آنها قرار دهیم و اخیراً در تولید موتور سیکلت برقی، انتقال جنین، زنجیره تولید مواد غذایی و تجهیزات پزشکی اقداماتی صورت گرفته که به مرور زمان تجاری سازی آنها را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وی در رابطه با سازوکارهایی که برای ایجاد شفافیت در حوزه وقف در این سازمان در نظر گرفته شده است، گفت: شفاف سازی در ورود سرمایه و پول به این سیستم، حسابرسی دقیق از موقوفات و ارائه مفاصا حسابهای با دقت بالا توسط اداره تحقیق به شفافیت در این حوزه کمک می کند که تمام این مراحل را در سازمان طی می کنیم.

خاموشی عنوان کرد: وقف اصولاً تابع نیت واقف است، مثلاً واقف محترم می تواند ساختمانی برای مدرسه اختصاص دهد، حال می تواند این مدرسه ویژه دختران یا پسران باشد یا ویژه ایتام باشد، بستگی به نیت واقف دارد.وقف، نیت خیری است که واقف محترم با وقف کردن، رابطه مالکانه خود را از وقف قطع و به نیت معطوف می‌کند. حال ممکن است تولیت تعیین کند یا اینکه سازمان اوقاف متصدی می شود و موقوفه را اداره کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس