کد خبر 1134012
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
دو حزب سودان خواستار تشکیل «جبهه ملی ضدسازش» شدند - کراپ‌شده

دو حزب برجسته سودانی ضمن اعلام مخالفت خود با تصمیم حکومت کشورشان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از تلاش برای تشکیل یک جبهه ملی علیه سازش خبر دادند.

به گزارش مشرق، دو حزب «المؤتمر» و «البعث» سودان مخالفت خود را با تصمیم رژیم حاکم بر این کشور برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، حزب المؤتمر به رهبری «حسن الترابی» گفت: «این حزب عادی سازی با اسرائیل را رد می‌کند، اما از حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم استقبال می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر حزب البعث سودان از اعضای ائتلاف «قوی التغییر» (بخشی از قدرت حاکم) هم گفت که تماس‌ها با گروه‌های سیاسی و اجتماعی سودان را برای تشکیل یک جبهه ملی علیه عادی سازی با رژیم صهیونیستی آغاز کرده است.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خبر داده که رژیم صهیونیستی و سودان بر عادی سازی روابط با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

کاخ سفید در بیانه خود افزود که پیوستن کشور دیگری به توافق ابراهیم، گام بزرگ مهمی به سوی تحقق صلح در خاورمیانه به شمار می‌آید.

ترامپ همچنین اعلام کرده که اطمینان دارد عربستان سعودی نیز به زودی به مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل خواهد پیوست.

وی اضافه کرد که ۵ کشور دیگر خواستار پیوستن به توافق با رژیم صهیونیستی هستند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که امروز ترامپ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله حمدوک» نخست وزیر دولت انتقالی سودان و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی انتقالی سودان تماس چهارجانبه‌ای درباره سازش میان خارطوم و تل‌آویو داشتند.

همچنین در بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی، سودان و آمریکا درباره ایجاد روابط اقتصادی و تجاری میان خارطوم و تل‌آویو توافق حاصل شد.

بر اساس بیانیه مشترک، توافق آغاز روابط اقتصادی و تجاری در حال حاضر با تمرکز بر کشاورزی صورت خواهد گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 0
    ظاهرا عربستان در نوبت قرار داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس