وزارت خزانه داری آمریکا سفیر ایران در عراق را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور یک بیانیه از تحریم سفیر ایران در عراق و دو تن از مقامات بلندپایه حزب الله لبنان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از العربیه، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که «ایرج مسجدی» سفیر ایران در عراق و دو تن از مقامات بلندپایه حزب الله لبنان را تحریم کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که «[ایرج مسجدی] مشاور نزدیک [سردار شهید] قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سیاستهای نیروی قدس سپاه پاسداران در عراق نقشی تعیین کننده ایفا می کند».

بیشتر بخوانید

آمریکا: به تحریم‌ها علیه حزب الله ادامه می‌دهیم

وزارت خزانه داری آمریکا در این بیانیه ادعا می کند که ایرج مسجدی «بر برنامه آموزش و پشتیبانی از گروههای شبه نظامی در عراق نظارت می کند و گروههایی را هدایت یا پشتیبانی کرده که در اجرای حملاتی که به کشته و یا زخمی شدن نظامیان آمریکا و نیروهای ائتلاف در عراق منتهی شده، دست داشته اند».

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین در ادامه مدعی شد که این دیپلمات ایرانی در مقام سفیر ایران در عراق مسئولیت نقل و انتقالهای مالی به سود نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده داشته است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که دو مقام شورای مرکزی حزب الله لبنان نیز تحریم می شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SE ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    ما هم تحریم کنیم و حتی حکم بازداشت تروریستهای دخیل در ترور سردار دلها را صادر کنیم
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      0 0
      ترسو ها هیچ وقت دشمن را ناراحت نمی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس