کد خبر 1133707
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
عکس/ موج سوم کرونا در تهران کرونا

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از افزایش ۱۵ درصدی موارد مرگ و میر بیماران کرونا در استان تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی در گفت و گوی زنده با بخش خبری، تعداد کل بیماران بستری را ۶ هزار و ۶۵ بیمار اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۷۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. طی ۲۴ ساعت گذشته ۹هزار و ۷۰۰ بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی به صورت سرپایی مراجعه کرده اند و سهم بستری از مجموع مراجعین بالغ بر ۸۲۰ بیمار جدید بوده است که ۱۶۳ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

بیشتر بخوانید:

بیماران کرونایی در تهران ردیابی می‌شوند

رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، از ترخیص بالغ بر ۶۰۰ بیمار خبر داد و افزود: در مقابل ۱۵ درصد رشد در میزان مرگ و میر و ۱۸ درصد رشد در تعداد افرادی که نسبت به هفته قبل تست مثبت داشته اند، نسبت به ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

اعمال طرح زوج و فرد برای کارمندان و برخی صنوف
 
 وی از ارائه پیشنهادات جدید برای تغییر در محدودیت های قبلی یا بازنگری آنها به ستاد ملی کرونا خبر داد و اظهار کرد: اولین موردی که به پیشنهاد ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران تصویب شد، تقلیل کارکنان همه دستگاه ها به ۵۰ درصد ظرفیت و اعمال طرح زوج و فرد تا پایان آبان ماه است که مقدار قابل توجهی حجم ترافیک و تردد های درون شهری را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:

وجود ۴۲ درصد بیماران کرونایی بدحال در تهران

به گفته زالی، کماکان افرادی که در گروه های ۱۴ گانه در معرض خطر و آسیب پذیر هستند، همچون افراد بالای ۶۵ سال، باید از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در دور قبلی محدودیت ها که حضور کارمندان به یک سوم تقلیل پیدا کرده بود، خیابان های پایتخت در ساعات پیک ترافیک، ۵۳ درصد خلوت تر شد.

رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، پیشنهاد بعدی را اجرای طرح زوج و فرد برای مشاغل مختلف حداقل در یک بازه زمانی دو هفته ای همچون اداره جات، اعلام کرد و گفت: همچنین سعی داریم به کمک رتبه بندی، مشاغل مختلف در ساعات مختلف وارد شهر شوند؛ به طور مثال حضور کارمندان بانک ها در یک ساعتی از صبح و سایر مشاغل اداری در ساعاتی پس از ضروری شود تا بتوان با همکاری شهرداری بار ترافیکی به خصوص از ناوگان حمل و نقل برداشته شود.

فزایش معدل رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان تهران

زالی ضمن تقدیر از همکاری نیروی انتظانی استان تهران برای نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی، عنوان کرد: ۱۵۵ هزار مورد تاکنون تذکر لسانی داده شده و ۱۸ هزار واحد صنفی در قالب اکیپ های نظارتی با محوریت نیروی انتظامی و با همکاری معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی استان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی همچنین ادامه داد: به ۸ هزار و ۲۰۰ واحد تذکر داده شده که نشان می دهد روش و اسلوب نظارت بر رعایت شیوه نامه ها در حال تغییر است.

زالی از تنظیم صورت جلسه برای ۴۶۶ واحد و پلمپ ۱۱۸ واحد خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در هفته آینده میزان بررسی ها و نظارت ها با قوت بیشتری افزایش می یابد و نیروی انتظامی هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: از استاندار تهران هم تشکر ویژه دارم، به خصوص همکاران ایشان که در ابعاد نظارتی خدمت می کنند؛ آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تهران امروز رو به افزایش بوده و آخرین معدل ثبت شده ۶۸,۳ گزارش شده است که در هفته پیش زیر ۳۰ درصد بود.

رئیس ستاد مقابه با بیماری کرونا ضمن تقدیر از هموطنان به علت توجه به دستورالعمل های، بخش اعظمی از کسری آمار رعایت پروتکل ها را ناشی از حجم بالای مسافران در مترو دانست.

طرح ردیابی بیماران با همکاری وزارت ارتباطات اجرا می شود

رئیس ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران از اجرای طرح ردیابی بیماران با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: طی توافق صورت گرفته، ردیابی و غربالگری افرادی که تست شان مثبت شده و همراهانشان با استفاده از ظرفیت وزارت ارتباطات انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پایلوت این طرح انجام شده و تاکنون ۴۹ هزار بیمار بر اساس محل سکونت رد یابی شده اند. طبق آمار مرحله اول، تراکم بیماران در شرق، جنوب شرقی و مرکز استان وجود دارد و این الگو در موج اول، دوم و سوم تکرار شده است.

زالی در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت اطلاعاتی بانک مرکزی همچون کد ملی افراد در این مسیر تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    3 0
    "تقلیل کارکنان همه دستگاه ها به ۵۰ درصد ظرفیت و اعمال طرح زوج و فرد تا پایان آبان ماه" تا ابلاغ بشه به اداره ها آبان تموم شده!!!!!
    • FR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      1 0
      آفرین. اینا تا روزانه 1000 نفر به کشتن ندن باور نمیکنن عامل کرونا این رفت و آمدهاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس