جو بایدن نمایه

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا گفت، در صورت پیروزی، کمیسیونی فراحزبی برای اصلاح دیوان عالی این کشور تشکیل خواهد داد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی که روز پنجشنبه از وی منتشر شد گفت، در صورت کسب پیروزی، اصلاحاتی را در دیوان عالی این کشور خواستار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پیشتازی ۱۰ درصدی بایدن در پنسیلوانیا

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، بایدن در بخشی از مصاحبه‌ای که قرار است طی روزهای آینده منتشر شود گفت: «اگر انتخاب شوم یک کمیسیون ملی فراحزبی متشکل از کارشناسان، متخصصین قانون اساسی، از دموکرات و جمهوری‌خواه و لیبرال و محافظه‌کار تشکیل خواهم داد».

وی افزود: «از آن‌ها می خواهم بعد از ۱۸۰ روز بیاییند و توصیه کنند که چگونه سیستم این دیوان را اصلاح کنیم زیرا نحوه مدیریت آن در آن خلل ایجاد کرده است».

نامزد حزب دموکرات افزود: «مسئله فقط ترکیب دیوان نیست. چیزهای دیگری هست که بین کارشناسان قانون اساسی مورد بحث است و بررسی کرده‌ام ببینم چنین کمیسیونی چه پیشنهاداتی می‌تواند ارائه دهد».

امروز (پنجشنبه) کمیته قضایی سنای آمریکا «ایمی کانی بارت» گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای دیوان عالی این کشور را مورد تأیید قرار داد. در حالی که دموکرات‌های سنا این جلسه را بایکوت کرده بودند، بارت با رأی قاطع ۱۲ بر صفر به عنوان قاضی مادام‌العمر دیوان عالی انتخاب شد.

ترامپ بیست و هفتم سپتامبر (۶ مهر)، بارِت را به عنوان نامزد جانشینی «راث بیدر گینسبرگ» قاضی متوفی در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد. این در حالی است که دموکرات‌ها معتقد بودند انتصاب فرد جدید به‌جای گینسبرگ باید بعد از انتخابات ریاست جمهوری انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    آخه .....تو که پخ بشی جونت در رفته!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس